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Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.2010.tde-18042024-145240
Document
Author
Full name
Rodrigo Silveira Rodrigues
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2010
Supervisor
Committee
Pimenta, Marcos de Mattos (President)
Nigro, Francisco Emilio Baccaro
Sabe, Jose Guilherme
Title in Portuguese
Análise da tecnologia híbrida hidráulica para frota de caminhões no município de São Paulo - estudo de caso.
Keywords in Portuguese
Caminhões
Coleta de resíduos urbanos
Engenharia automotiva
Inovações tecnológicas
Abstract in Portuguese
O estudo de tecnologias para redução de emissões de poluentes em veículos é tema de varias frentes de pesquisas. Neste contexto, temos estudos direcionados para melhoria dos motores a combustão interna, desenvolvimento de veículos elétricos, híbridos, célula a combustível, motores de combustão interna com o uso de biomassas como fonte de energia e os sistemas híbridos hidráulicos. A pesquisa aborda a tecnologia hidráulica como uma possível solução para economia de combustível e redução de emissões para veículos pesados, que executam serviços submetidos a um ciclo urbano de para e anda. Assim sendo, foi elaborado um dimensionamento de um sistema híbrido hidráulico paralelo para um caminhão coletor compactador. Com informações das condições de trabalho do caminhão, foi possível analisar quantitativamente os benefícios que a tecnologia pode oferecer para uma frota de 180 caminhões. A pesquisa possibilita uma análise dos pontos de melhoria e propõe um anteprojeto de veículo utilizando esta tecnologia na cidade de São Paulo. A avaliação do estudo propõe para a sociedade paulistana, a introdução desta tecnologia como discussão e solução para redução de emissões e economia de combustível, melhorando desta forma, a qualidade de vida e economia de combustível do caminhão coletor compactador.
Title in English
Untitled in english
Keywords in English
Automotive engineering
Technological innovations
Trucks
Urban waste collection
Abstract in English
The study of technologies for reducing emissions of pollutants by vehicles is the subject of several research fronts. In this context, studies have been directed to improvement of internal combustion engines, development of electric vehicles, hybrids, fuel cell, internal combustion engines with the use of biomass as an energy source and the hydraulic hybrid systems. The research is about the hydraulic technology as a possible solution to fuel economy and emission reductions for trucks, which perform services subject to a urban cycle for urban with stop and go events. The research elaborated a design of a parallel hydraulic hybrid system for a refuse truck. Based on information regard the refuse work conditions, it was possible to quantitatively analyze the benefits that technology can offer a fleet of 180 trucks. The research provides an analysis of areas for improvement and proposes a draft vehicle using this technology in São Paulo city. The evaluation of the study proposes to São Paulo society, the introduction of this technology as a discussion and solution for reducing emissions and fuel economy, thus improving the quality of life and fuel economy for a refuse truck.
 
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Publishing Date
2024-04-19
 
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