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Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.2023.tde-28092023-083153
Document
Author
Full name
Guilhermo Garcia Burnett
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2023
Supervisor
Committee
Nabeta, Silvio Ikuyo (President)
Paula, Pedro Pereira de
Teixeira, Júlio Carlos
Title in Portuguese
Estudo comparativo para motor síncrono de ímãs permanentes em tração elétrica ferroviária.
Keywords in Portuguese
Ferrovias
Tração elétrica
Abstract in Portuguese
Os desenvolvimentos científicos e tecnológicos ocorridos nos últimos anos impreterivelmente guardam um compromisso justificado com a elevação dos índices de eficiência energética, em favorecimento da preservação ambiental e de recursos naturais em escala global. Ainda que formas cada vez menos poluentes para o uso da energia cresçam exponencialmente em utilização, os desafios posteriores se situarão adicionalmente na pesquisa por otimização das tecnologias existentes. Neste contexto, este trabalho realiza no domínio da aplicação em transporte urbano ferroviário um estudo comparativo para a utilização do motor síncrono de ímãs permanentes como acionamento de tração elétrica, perante outros modelos já estabelecidos e consolidados no mercado, principalmente em termos de eficiência energética. Este estudo se fundamenta inicialmente na revisão teórica baseada na literatura para sistematização de características de engenharia intrínsecas do acionamento em questão, para que em sequência com a conceituação das propriedades de dinâmica do movimento se obtenha por meio de simulações os dados necessários para a elaboração da comparação por meio da investigação de aplicações e estudo de caso.
Title in English
Untitled in english
Keywords in English
Electric traction
Machines
Railways
Abstract in English
The scientific and technological developments that have occirred in the last few years unavoidably keep a fundamental commitment to increase energy efficiency rates, in favor environment preservation and natural resources on a global scale. Although increasingly less polluting forms of enerny use are growing exponentially in use, further challenges lie in the search for optimization of existing Technologies. In this context, this paper conducts a comparative study for the use of permanente magnet synchronous motors as electric traction drives, in the field of urban rail transportation, in comparison with other models already established and consolidated in the Market, especially in terms of energy efficiency. This study is based initially on a literature based theoretical review to systematize the intrinsic engineering characteristics of the traction drive in question, so that in sequence with the conceptualization of the properties of motion dynamics the necessary data can be obtaines through simulation for the preparation of the comparison through the investigation of applications and case study.
 
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Publishing Date
2023-09-28
 
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