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Doctoral Thesis
DOI
https://doi.org/10.11606/T.3.1995.tde-28042022-075749
Document
Author
Full name
Sérgio Luiz Pereira
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 1995
Supervisor
Committee
Moraes, Cicero Couto de (President)
Burian Junior, Yaro
Po, Waldir
Rotta, Ivan
Senger, Eduardo Cesar
Title in Portuguese
Aspectos sobre processos automatizados de pesagem rodoferroviária: uma proposta de modernização de postos em operação.
Keywords in Portuguese
Engenharia (Automação)
Ferrovias
Rodovias
Abstract in Portuguese
A correta aferição da massa é de vital importância para as relações comerciais e, portanto, tornou-se um dos pontos nevrálgicos da economia. Os atuais sistemas de pesagem rodoferroviária, mesmo os mais modernos, apresentam sérios problemas: morosidade do processo, inexistência de um sistema que supervisione o trafego dos veículos sobre a plataforma, e também a inexistência de um processo eficaz e rápido para o trâmite de informações relativas aos processos de pesagem entre os diversos setores do complexo. Este trabalho propõe um sistema integrado de postos de pesagem que atenderá as exigências acima mencionadas e que operara com altos índices de confiabilidade e produtividade compatíveis com as atuais tendências de globalização da economia. Neste trabalho são apresentados a metodologia operacional, algoritmos de análise de processos de pesagem, a arquitetura e a filosofia sistêmica que possibilitam um significativo incremento da capacidade produtiva, controle administrativo e da qualidade e confiabilidade dos processos de pesagem. São analisados também a capacidade de identificação de erros do processo, índices de desempenho como tempo médio de espera do usuário, número de usuários atendidos, pontos de estrangulamento das diversas configurações possíveis e a configuração que atinja a melhor relação de custo-benefício do sistema proposto.
Title in English
Aspects of automated road-railway weighing processes: a proposal for modernization of weighing stations.
Keywords in English
Engineering (Automation)
Highways
Railways
Abstract in English
The correct weighing of mass is of vital importance for commercial relationship and therefore, paramount to economy. The present systems of weighing trucks and trains, including those most up to date, present serious problems: the slow process, the non-existence of a system that supervises the movement of vehicles over a plataform and likewise the non-existence of fast efficient process for exchanging information related to the processes of weighing between several sectors of the complex. This work proposes an Integrated System of Weighing Posts that will attend to the aforementioned demands and which will operate with a high indice of reliability and productivity compatible with the present day tendencies towards the globalization of economy. This work presents the following operational methodology, analysis algorithms in the process of weighing, the architecture and systematic philosophy that enable a significant improvement in the production capacity, administrative control and of quality and reliability of the weighing process. Furthermore, an analysis is made of the capacity to identify errors in the process, performance indices of average waiting time for each user, number of users attended, channeling points of the various possible configurations and the ideal configuration that obtains the best relation of cost benefits of the proposed system.
 
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Publishing Date
2022-04-28
 
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