• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Mémoire de Maîtrise
DOI
https://doi.org/10.11606/D.8.2013.tde-30012014-095207
Document
Auteur
Nom complet
Gildnéia Ramos Blohem Santos
Adresse Mail
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Paulo, 2013
Directeur
Jury
Hosiasson, Laura Janina (Président)
Soares, Gabriela Pellegrino
Trevisan, Ana Lucia
Titre en portugais
Hijo de Ladrón, de Manuel Rojas: uma forma do Bildungsroman
Mots-clés en portugais
Gênero Bildungsroman
Literatura hispano-americana
Manuel Rojas
Resumé en portugais
Este trabalho inicia-se com a apresentação do autor, sua importância literária e seu contexto histórico, e tem por objetivo analisar a trajetória de Aniceto Hevia, narrador autodiegético do romance Hijo de Ladrón, de Manuel Rojas. O romance se articula em torno aos problemas e experiências das classes socialmente marginalizadas e dos conflitos sociais e econômicos do proletariado no Chile entre o fim do século XIX e o início do XX. Observaremos o Bildungsroman Clássico, gênero discursivo originado na Alemanha, em meio à difusão das ideias burguesas de fins do século XVIII. O intuito aqui é observar como o livro de Rojas, inscrito em um contexto afastado pelo tempo, espaço e circunstâncias sócio econômicas do paradigma do Bildungsroman, mantém afinidades de ponto de vista e de conteúdo em relação ao gênero clássico em questão.
Titre en anglais
Hijo de Ladrón by Manuel Rojas: a form of the Bildungsroman
Mots-clés en anglais
Bildungsroman gender
Hispanic American literature
Manuel Rojas
Resumé en anglais
This work begins with the introduction to the author, to his literary importance as well as to his historical context, and it has the purpose of analyzing Hevia Anicetos pathway, who is the autodiegetic narrator in the novel Hijo de Ladrón by Manuel Rojas. The novel revolves around the problems and the experiences lived by the socially marginalized classes, and also around the social and economic conflicts experienced by the proletariat in Chile from the end of the 19th Century to the beginning of the 20th Century. We will observe the Classic Bildungsroman, which is a discursive gender originated in Germany in the midst of the dissemination of bourgeois ideas from the end of the 18th Century. Our purpose here is to observe how Rojas book, which is inserted in a context kept away by time, space and socio-economic circumstances of the Bildungsroman paradigm, maintains content and viewpoint affinities in relation to the classical gender in question.
 
AVERTISSEMENT - Regarde ce document est soumise à votre acceptation des conditions d'utilisation suivantes:
Ce document est uniquement à des fins privées pour la recherche et l'enseignement. Reproduction à des fins commerciales est interdite. Cette droits couvrent l'ensemble des données sur ce document ainsi que son contenu. Toute utilisation ou de copie de ce document, en totalité ou en partie, doit inclure le nom de l'auteur.
Date de Publication
2014-01-30
 
AVERTISSEMENT: Apprenez ce que sont des œvres dérivées cliquant ici.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2024. Tous droits réservés.