• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Doctoral Thesis
DOI
10.11606/T.96.2016.tde-22022016-170206
Document
Author
Full name
Everton Jose Buzzo
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
Ribeirão Preto, 2015
Supervisor
Committee
Mendonça, Paulo Sergio Miranda (President)
Calia, Rogerio Ceravolo
Campomar, Marcos Cortez
Pádua, Silvia Inês Dallavalle de
Silva, Andrea Lago da
Title in Portuguese
O comportamento do consumidor organizacional e a influência da tecnologia da informação: um estudo no setor médico-hospitalar brasileiro
Keywords in Portuguese
Centro de Compras
Comportamento do Consumidor Organizacional
Tecnologia da Informação
Abstract in Portuguese
A presente tese visou contribuir com a literatura de comportamento do consumidor organizacional por meio de um estudo de compreensão da influência da utilização das novas tecnologias da informação no centro de compras de hospitais brasileiros. Para tanto, foi realizada uma revisão bibliográfica sobre a área de comportamento do consumidor organizacional e o centro de compras, desde os primeiros modelos conceituais propostos até as pesquisas publicadas na atualidade. A revisão bibliográfica realizada possibilitou o desenvolvimento de cinco hipóteses que foram verificadas na pesquisa. Para o atendimento ao objetivo a pesquisa foi dividida em duas partes, uma delas qualitativa, por meio de um estudo com múltiplas unidades de análise, e outra quantitativa, por meio de um questionário enviado a compradores hospitalares. Os resultados demonstraram que os modelos conceituais de comportamento do consumidor organizacional ainda são válidos na atualidade e o uso de tecnologia da informação tem feito a tomada de decisão do centro de compras ser menos participativa e menos influenciável pelo relacionamento entre vendedores e compradores. O trabalho apontou a importância de adequações do papel da venda pessoal no composto de marketing de empresas fornecedoras a este centro de compras.
Title in English
Organizational Buying Behavior and the influence of information technology: a study in Brazilian hospitals buying centers
Keywords in English
Buying Center
Information Technology
Organizational Buyer Behavior
Abstract in English
This thesis aimed to contribute to the literature of organizational buying behavior through a study of understanding the influence of the use of new information technologies in Brazilian hospitals buying centers. It was conducted a literature review on the area of organizational behavior of consumers and the buying centers from the earliest conceptual models proposed to research published today. The literature review enabled the development of five hypotheses were tested in the research. To achieve the objective the work was divided into two parts, one qualitative, by a case study with multiple analysis units and other quantitative by questionnaire sent to hospital buyers. The results showed that the conceptual models of organizational buying behavior are still valid today and the use of information technology has made the decision making of the buying centers being less participatory and less influenced by the relationship between sellers and buyers. The work shows the importance of adaptations in the role of personal selling in the marketing mix of suppliers to these buying centers.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2016-03-17
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2022. All rights reserved.