• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.8.1997.tde-16012023-160332
Document
Author
Full name
Ubirajara Inacio de Araujo
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 1997
Supervisor
Committee
Zapparoli, Zilda Maria (President)
Altman, Maria Cristina Fernandes Salles
Pinto, Elisa Guimaraes
Title in Portuguese
Coesão e coerência como padrões de textualidade em produções escolares
Keywords in Portuguese
Estudantes
Linguística
Produção textual
Abstract in Portuguese
Este trabalho foi desenvolvido a partir de produções textuais de alunos de oitava série do primeiro grau e de terceira série do segundo grau, estudantes da rede estadual de ensino do Estado de São Paulo. As redações compreendem textos narrativos, por meio dos quais se visou analisar a coesão e a coerência, como padrões de textualidade. Objetiva-se inventar os principais recursos de coesão utilizados pelos alunos na elaboração de seus textos. Esses recursos receberam tratamento estatístico pelo centro de estatística aplicada da Universidade de São Paulo. A análise dos aspectos de coerência, abordados em consonância com os elementos de coesão, busca identificar as estratégias de sentido e os problemas mais frequentes de adequação das informações ao enunciado
Title in English
Not available
Keywords in English
Not available
Abstract in English
Not available
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2023-01-16
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.