• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.8.1998.tde-07092022-091003
Document
Author
Full name
Maria Adailza Martins de Albuquerque
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 1998
Supervisor
Committee
Toledo, Gil Sodero de (President)
Seabra, Manoel Fernando Goncalves
Sousa, Mauro Wilton de
Title in Portuguese
Cotidiano: sala de aula e televisão
Keywords in Portuguese
Educação - Brasil
Televisão (aspectos sociais)
Abstract in Portuguese
Este trabalho estuda a maneira como se dá a recepção dos discursos escolar e televisivo pelos alunos do ensino fundamental de três escolas públicas estaduais situadas em diferentes áreas da cidade de São Paulo. Na realização desta pesquisa, em 1995, foram evidenciados os diversos usos do espaço urbano e as relações sociais destes resultantes. Procurou-se demonstrar como tais relações funcionam quando da recepção dos discursos provenientes da escola e da televisão. Com esta dissertação de mestrado, procura-se contribuir para o desenvolvimento de práticas pedagógicas em que os alunos sejam vistos em sua integridade da cidadãos, respeitando-se sua história de vida e sua cultura. Para tanto, foi dado destaque à importância do cotidiano na realização das análises geográficas
Title in English
Not available
Keywords in English
Not available
Abstract in English
Not available
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2022-12-15
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.