• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Mémoire de Maîtrise
DOI
https://doi.org/10.11606/D.55.2021.tde-11012022-101824
Document
Auteur
Nom complet
Edinei Oliveira Chagas
Adresse Mail
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Carlos, 2021
Directeur
Titre en portugais
Uma análise do uso de softwares educacionais nos livros didáticos de Matemática do PNLD 2018
Resumé en portugais
O objetivo deste trabalho é discutir Como elaborar atividades para as aulas de Matemática no ensino médio, sobre o conceito de função, com o uso do software educacional GeoGebra. Realizamos um estudo bibliográfico acerca do uso de recursos informatizados na educação, mais especificamente na Matemática do Ensino Médio, por meio de um levantamento das atividades propostas nos livros didáticos disponibilizados aos alunos das escolas públicas pelo Programa Nacional do Livro Didático (PNLD) 2018. A partir das lacunas que identificamos nessa análise elaboramos uma proposta de atividades para a sala de aula para o uso do software gratuito GeoGebra para o desenvolvimento do estudo de funções para a 1ª série do ensino médio.
Titre en anglais
One analysis about the use of educational softwares on the Maths text-books 2018 PNLD
Resumé en anglais
The objective of this work is to discuss How to elaborate activities for Mathematics classes in high school, about the concept of function, using the educational software GeoGebra. We carried out a bibliographical study on the use of computerized resources in education, more specifically in High School Mathematics, through a survey of the activities proposed in textbooks made available to public school students by the National Textbook Program (PNLD) 2018. Basead on the gaps we identified in this analysis, we developed a proposal for classroom activities for the use of the free GeoGebra software for the development of the study of functions for the 1st grade of high school.
 
Date de Publication
2022-01-11
 
AVERTISSEMENT: Apprenez ce que sont des œvres dérivées cliquant ici.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2022. Tous droits réservés.