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Doctoral Thesis
DOI
https://doi.org/10.11606/T.55.2020.tde-20012021-131519
Document
Author
Full name
Alessandro Wilk Silva Almeida
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Carlos, 2020
Supervisor
Committee
Toledo, Cláudio Fabiano Motta (President)
Lyra Filho, Christiano
Mantovani, José Roberto Sanches
Spatti, Danilo Hernane
Title in Portuguese
Alocação e Dimensionamento de Geração Distribuída em Sistemas Elétricos de Distribuição
Keywords in Portuguese
Alocação
Dimensionamento
Geração distribuída
Minimização de perdas
Reconfiguração
Abstract in Portuguese
A escassez de combustíveis fósseis e a preocupação crescente com preservação ambiente, têm incentivado novas formas sustentáveis de geração de energia elétrica. A luz desse contexto, a inserção de geradores distribuídos em sistemas de distribuição radiais, podem levar a vários benefícios, como a postergação no investimento da expansão do sistema de transmissão e distribuição, diversificação da matriz energéticas dos países, redução de perdas, confiabilidade do sistema, além de contribuir para demanda de energia. A redução de perdas de energia elétrica na rede de distribuição tem sido uma prioridade importante, tendo em vista, que ela mesma levará não somente benefício financeiros, como também técnicos. Várias abordagens têm sido propostas durante décadas para o problema de minimização de perdas em sistema de distribuição, duas técnicas têm sida amplamente utilizadas como, a reconfiguração e alocação de geradores distribuídos. Neste contexto, esse trabalho apresenta duas propostas de reconfiguração, alocação e dimensionamento de geradores distribuídos. O primeiro um modelo de programação quadrática inteira mista (PQIM) e o segundo um algoritmo genético multi-populacional (AGM). Em ambas abordagens, os problemas de reconfiguração, alocação e dimensionamento podem serem tratados de forma individual, sequencial ou simultânea. As simulações foram realizadas nos sistemas de 33 barras, 69 barras, 70 barras, 83 barras, 135 barras, 201 barras e 10476 bus, os resultados obtidos mostraram-se de boa qualidade, e desta forma mostrando ainda a validade das abordagens propostas.
Title in English
Allocation and Sizing of Distributed Generation in Electrical Distribution Systems
Keywords in English
Allocation
Distributed generation
Power loss minimization
Reconfiguration
Sizing
Abstract in English
The shortage of fossil fuels and the growing concern with environmental preservation, has encouraged new sustainable forms of electricity generation. In the light of this context, the insertion of distributed generators in radial distribution systems, can lead to several benefits, such as the postponement in the investment of the expansion of the transmission and distribution system, diversification of the countries energy matrix, reduction of losses, system reliability , in addition to contributing to energy demand. The reduction of losses of electricity in the distribution network has been an important priority, considering that it will bring not only financial benefits, but also technical ones. Several approaches have been proposed for decades to the problem of minimizing losses in the distribution system, two techniques have been widely used, such as the reconfiguration and allocation of distributed generators. In this context, this work presents two proposals for reconfiguration, allocation and dimensioning of distributed generators. The first a mixed integer quadratic programming model (PQIM) and the second a multi-population genetic algorithm (AGMP). In both approaches, reconfiguration, allocation and sizing problems can be addressed individually, sequentially or simultaneously. The simulations were carried out in the systems of 33 bus, 69 bus, 70 bus, 83 bus, 135 bus, 201 bus, 873 bus and 10476 bus, the results obtained were shown to be of good quality, and thus still showing the validity of the proposed approaches
 
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Publishing Date
2021-01-20
 
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