• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Doctoral Thesis
DOI
https://doi.org/10.11606/T.55.2020.tde-10092020-152954
Document
Author
Full name
Caio César Viel
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Carlos, 2020
Supervisor
Committee
Pimentel, Maria da Graça Campos (President)
Goularte, Rudinei
Saade, Debora Christina Muchaluat
Santos, Celso Alberto Saibel
Title in English
MAM - Media Assembly Model
Keywords in English
Capture & Access
Digital story
Interactive video
MAL
MAM
Model
Multimedia
Abstract in English
Video and digital stories are important and empowering contemporaneous means of expression. However, the authorship of digital stories or any audiovisual content, specially when considering multimedia presentation, requires technical knowledge which may hinder the authorship by end-users. The literature presents works that aim to ease the explicit authorship of multimedia presentation by means of declarative languages, frameworks, and tools. Other works propose the implicit authorship using the Ubiquitous Computing paradigm of Capture & Access. The first situation may be not appropriate for highly-interactive application and lacks the features of manipulate individual medias, and the later may not be able to produce the users desired result because of its implicit authorship. In this thesis it is proposed, presented and formalized the Media Assembly Model (MAM) and its companion language, the Media Assembly Language (MAL). Using MAM a user can alter media properties and combine different medias in order to produce new monomedia or create interactive multimedia presentation.
Title in Portuguese
MAM - Modelo para Combinação de Mídias
Keywords in Portuguese
Captura \& Acesso
Histórias Digitais
MAL
MAM
Modelo
Multimedia
Video interativo
Abstract in Portuguese
Vídeos e Histórias Digitais são importantes e empoderadores meios de expressão contemporâneos. No entanto, a autoria de histórias digitais ou qualquer conteúdo audiovisual, especialmente quando se considera apresentações multimídia, requer conhecimento técnico, o que pode prejudicar a autoria por parte dos usuários finais. A literatura apresenta trabalhos que visam facilitar a autoria explícita da apresentações multimídia por meio de linguagens declarativas, frameworks e ferramentas. Outros trabalhos propõem a autoria implícita usando o paradigma de Capture & Access da Computação Ubíqua. A primeira classe de trabalhos pode não ser apropriada para a autoria de aplicações que dependam de interatividade sofisticadas, além de não apresentarem recursos para manipulação de arquivos de mídias individuais. Já a segunda classe pode não ser capaz de produzir o resultado desejado pelo usuário devido à autoria implícita. Nesta tese é proposto, apresentado e formalizado o Modelo para Combinação de Mídias (do inglês, MAM Media Assembly Language) e sua linguagem associada, a Linguagem para Combinação de Mídias (do inglês, MAL - Media Assembly Language). Usando o MAM, um usuário pode alterar as propriedades de uma mídia e combinar diferentes mídias para produzir uma nova monomídia ou criar apresentações multimídia interativas.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
CaioCesarViel.pdf (6.13 Mbytes)
Publishing Date
2020-09-10
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2022. All rights reserved.