• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.39.2003.tde-02082021-095615
Document
Author
Full name
Rogério Zaim de Melo
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2003
Supervisor
Committee
Ferraz, Osvaldo Luiz (President)
Guedes, Claudia Maria
Ramos, Glauco Nunes Souto
Title in Portuguese
O professor de educação física e o novo ensino médio
Keywords in Portuguese
Ações governamentais
Educação Física
Ensino médio
Abstract in Portuguese
O propósito deste estudo foi: verificar se as mudanças propostas na reforma do ensino médio propiciaram alterações na ação pedagógica do professor de Educação Física; conhecer quem é o professor de Educação Física que atua em Jundiaí; verificar como está a prática pedagógica deste professor; e mapear as principais dificuldades dos professores nesta etapa da escolarização básica. A análise dos resultados mostrou que as reformas propostas pelo governo federal não propiciaram alterações na ação pedagógica do professor de Educação Física, professor este que é formado em Jundiaí. As aulas de Educação Física são ministradas no mesmo período que as demais e o principal conteúdo das mesmas é o esporte coletivo. As maiores dificuldades dos professores são a inexistência de bons trabalhos no ensino fundamental e a falta de cursos e capacitações orientados para o ensino médio. Suas maiores necessidades são um maior apoio do Governo no que concerne a cursos e capacitações e aumento do número de aulas para o ensino médio
Title in English
The physical education teacher and the new high school
Keywords in English
Goverment actions
High school
Physical education
Abstract in English
The purpose of this study were: to verify if the proposed changes in high school reform really caused changes to the pedagogic action of the PE teacher; to know who the PE teacher acting in Jundiaí is; to verify how the pedagogic practice of this professor is; and to map the main difficulties teachers have at this levei of high school. The analisys of the results showed that the changes proposed by federal goverment didnt cause changes in the pedagogic action of the PE teacher graduated in Jundiaí. The PE classes are given at the same period that others one, and their main content is sport. The main difficulties teachers have to face are lack of courses and qualifications tailored to high school. Teachers main needs are: a great support from the goverment related to courses and qualifications and the increasing of classes for high school
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Rogerio_Zaim_Melo.pdf (50.40 Mbytes)
Publishing Date
2021-08-12
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.