• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.2003.tde-27032024-133832
Document
Author
Full name
Ligia Conceição Pereira Martins
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2003
Supervisor
Committee
Augusto, Oscar Brito (President)
Cugnasca, Paulo Sergio
Massarani, Marcelo
Title in Portuguese
Análise da implantação da modernização curricular na Escola Politécnica da Universidade de São Paulo.
Keywords in Portuguese
Currículo de ensino superior
Ensino e apresndizagem (Processos)
Abstract in Portuguese
A Escola Politécnica da USP, em 1999, fez uma Modernização Curricular de forma a reestruturar o ensino dos cursos de graduação e adequar os profissionais que forma à Engenharia do século XXI. Neste trabalho busca-se o autoconhecimento da Escola Politécnica da USP, após três anos de implantação da Modernização Curricular, com a finalidade de aperfeiçoar seu funcionamento e seus resultados, através de uma avaliação do tipo formativa, realizada durante o curso de formação dos engenheiros da primeira turma no novo projeto pedagógico da Escola Politécnica. Este texto apresenta os resultados da pesquisa realizada com discentes e docentes em que se verificou a aprovação da Modernização Curricular, seus avanços e suas dificuldades de implantação. Além de avaliar, sobre ponto de vista dos alunos e dos professores, se a aquisição de competências e habilidades está sendo alcançada, também buscou-se computar se o perfil almejado para o formando da Escola Politécnica da USP vem sendo atingido.
Title in English
Untitled in english
Keywords in English
Higher education curriculum
Teaching and learning (Processes)
Abstract in English
In 1999, the Escola Politécnica of USP made a Curricular Modernization to reorganize the graduation teaching and to adapt the professionals that constitute the twenty-first century Engineering. This work searches the self-knowledge of Escola Politécnica after three years of implantation of Curricular Modernization with the purpose to improve its performance and results. Through a formative evaluation, performed during the first group of Engineering forming course in the new pedagogical project of Escola Politécnica. This text shows the results of the research performed with students and teachers in which took place the Modernization Curricular approval, its progress and difficulties. This work evaluate, under students and teachers' point of view, if the acquisition of competences and abilities and the desired side view Escola Politécnica of USP is succeeded.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2024-03-27
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.