• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Mémoire de Maîtrise
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.1980.tde-11042024-103417
Document
Auteur
Nom complet
Heli Rodrigo Tapia Silguera
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Paulo, 1980
Directeur
Jury
Brinati, Hernani Luiz (Président)
Mariotto, Mario
Qualifik, Paul
Titre en portugais
Metodologia para projeto de pequenos navios de cabotagem tipo polivalentes.
Mots-clés en portugais
Cabotagem
Navios (Projeto)
Resumé en portugais
Este trabalho apresenta um procedimento sistematizado para projeto de navios de cabotagem de pequeno porte, para uso nos estágios iniciais do projeto preliminar. O procedimento baseia-se, em parte, em estudos analíticos desenvolvidos para este tipo de navios com ênfase especial para navios polivalentes. Para a parte hidrodinâmica resistência ao reboque, propulsão, comportamento em ondas e wave analysis o procedimento recorre a ensaios experimentais realizados no tanque de provas do IPT. A metodologia desenvolvida, sistematizada através de programas de computador, é aplicada a um dado problema de transporte de cabotagem, fornecendo ao projetista uma ferramenta para determinar, de forma rápida, as configurações tecnicamente viáveis e economicamente eficientes; o modelo permite, ainda, efetuar uma análise de sensibilidade da solução ótima em relação a variações nos parâmetros operacionais.
Titre en anglais
Untitled in english
Mots-clés en anglais
Cabotage
Ships (Project)
Resumé en anglais
This study is concerned with the formulation of a design procedure for small size vessels to be used in the first steps of the preliminary ship design. The methodology is based partly on analytical studies developed for this type of ships, with special emphasis on multipurpouse vessels for coastwise navigation. In order to evaluate the hydrodynamic hull characteristics the following ship model tests were conducted-ship resistance, stream-lines determination, self propulsion, wave analysis and seakeeping experiments. A computer program, wich incorporates the proposed methodology, is applied to a given transportation problem providing the ship designer with a valuable tool to determine, us a fast way, the ship configurations which are both technically feasible and economically efficient; this model permits also to determine the sensitivity of the optimal solution with respect to changes in the operational parameters.
 
AVERTISSEMENT - Regarde ce document est soumise à votre acceptation des conditions d'utilisation suivantes:
Ce document est uniquement à des fins privées pour la recherche et l'enseignement. Reproduction à des fins commerciales est interdite. Cette droits couvrent l'ensemble des données sur ce document ainsi que son contenu. Toute utilisation ou de copie de ce document, en totalité ou en partie, doit inclure le nom de l'auteur.
Date de Publication
2024-04-11
 
AVERTISSEMENT: Apprenez ce que sont des œvres dérivées cliquant ici.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2024. Tous droits réservés.