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Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.1988.tde-02052024-105609
Document
Author
Full name
Silvio de Andrade Figueiredo
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 1988
Supervisor
Committee
Nigro, Francisco Emilio Baccaro (President)
Brinati, Hernani Luiz
Pimenta, Marcos de Mattos
Title in Portuguese
Simulação de desempenho e consumo de veículos rodoviários.
Keywords in Portuguese
Veículos rodoviários (Desempenho; Simulação)
Abstract in Portuguese
Este trabalho apresenta o desenvolvimento de um método numérico de previsão de desempenho e consumo d=e veículos, de aplicação em microcomputadores. Inicialmente são estudados os esforços que podem influenciar o desempenho ou consumo de veículos. A estes esforços é dada formulação compatível com uma expectativa de precisão da simulação da ordem de 2%, sendo algumas vezes utilizadas equações empíricas. A metodologia desenvolvida considera os testes de bancada e de campo que usualmente são realizados para se avaliar o desempenho e consumo dos veículos. São definidos um modelo e uma estrutura de programa que permitam a aplicação da simulação a diversos tipos de veículos, em diversas condições de operação. O método fornece resultados de desempenho à plena carga, consumo segundo trajetos normalizados, e consumo e desempenho em trajetos reais previamente definidos. Para verificar a precisão do método é feita uma comparação dos resultados obtidos através da simulação com resultados obtidos em testes práticos.
Title in English
Untitled in english
Keywords in English
Road vehicles (Performance; Simulation)
Abstract in English
In this present thesis is described the development of a numerical methodology to predict the performance and consumption of vehicle, to be used in microcomputer. At first the forces influencing the performance and consumption of the vehicle are studied, and equated according to a simulation accurancy expectation of apprximately 2%. Sometimes empirical equations are used. The developed methodology is compatible with the bench and field tests usually utilized to evaluate the performance and consumption of vehicles. The developed model and program structure allow the simulation to be applied to several kinds vehicle, on diferente operational conditions. The method can be used to predict WOT performance, consumption under standart driving conditions, and consumption and performance on actual roads that were previously especified. To verify the methodology accrurancy, some simulation results are compared with pratical results.
 
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Publishing Date
2024-05-02
 
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