• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Doctoral Thesis
DOI
10.11606/T.27.2008.tde-07052009-143057
Document
Author
Full name
Patrícia Leonardelli
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2008
Supervisor
Committee
Ramos, Luiz Fernando (President)
Almeida, Marcio Aurelio Pires de
Ferracini, Renato
Januzelli, Antonio Luiz Dias
Quilici, Cassiano Sydow
Title in Portuguese
A memória como recriação do vivido - um estudo da história do conceito de memória aplicado às artes performativas na perspectiva do depoimento pessoal
Keywords in Portuguese
Análise
Artes performativas
Depoimento pessoal
Memória humana
Vivência de criação do artista
Abstract in Portuguese
A tese A memória como recriação do vivido, um estudo da história do conceito de memória aplicado às artes performativas na perspectiva do depoimento pessoal pretende redimensionar o âmbito de atividade da memória humana a partir da análise de sua dinâmica de funcionamento dentro de diferentes processos de criação nas artes performativas, cujo produto denominamos depoimento pessoal. Desenvolveremos a hipótese de que todo trabalho da memória pressupõe, em maior ou menor grau, a recriação da experiência histórica original, e que os distintos tipos de depoimento são o resultado da combinação das forças operacionais específicas que pressionam a memória do artista em cada vivência de criação.
Title in English
A memória como recriação do vivido - um estudo da história do conceito de memória aplicado às artes performativas na perspectiva do depoimento pessoal
Keywords in English
Análise
Artes performativas
Depoimento pessoal
Memória humana
Vivência de criação do artista
Abstract in English
The thesis The memory as re-cration of the lived facts, a study of the history of memory´s concept applied to the performative arts in the perspective of the personal testimony intends to give a new measure to human memory´s activities through the analysis of its´dynamic of work in the different process of creation in the performative arts, whose product we use to call personal testimony. We will sustain the hypothesis that every work of memory demands, in a higer or lower level, the re-creation of the historical facts once experienced, and that the distinct kinds of testimony result from the combination of particular operational efforts, which pressure the artists´memory in a certain way during each process of creation.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
3199071.pdf (634.07 Kbytes)
Publishing Date
2009-07-01
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
Centro de Informática de São Carlos
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2021. All rights reserved.