• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.25.2012.tde-01112012-190309
Document
Author
Full name
Ana Lívia Libardi
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
Bauru, 2012
Supervisor
Committee
Moret, Adriane Lima Mortari (President)
Jacob, Regina Tangerino de Souza
Pinheiro, Eliane Maria Carrit Delgado
Title in Portuguese
Avaliação do site 'curso de sistema de frequência modulada para professores'
Keywords in Portuguese
Deficiência Auditiva
Educação
Percepção Auditiva
Abstract in Portuguese
Este estudo teve por objetivo avaliar o site Curso de Sistema de Frequência Modulada para Professores, como instrumento de capacitação de professores que tenham em sala de aula alunos com deficiência auditiva usuários de Aparelho de Amplificação Sonora Individual (AASI) e/ou Implante Coclear (IC) acoplados ao Sistema de Frequência Modulada (FM). O site foi avaliado por professores da Rede Estadual e Privada da cidade de Bauru e também por professores do Colégio do Serviço Social da Indústria (SESI), quanto aos aspectos de qualidade técnica e de conteúdo. Participaram, no total, 65 professores com idade média de 40 anos e todos com curso superior em sua formação. Os professores após navegarem no site preencheram anonimamente um questionário online disponível no site com questões sobre dados demográficos, conhecimento do professor sobre o seu aluno, formação complementar e uso da internet. Também responderam às questões sobre a qualidade técnica do site por meio do questionário Emory, que compreende as subescalas precisão, autores, atualizações, público, navegação, links e estrutura e conteúdo do site. Os professores não manifestaram dificuldades para responder ao questionário, tendo como média de preenchimento do questionário 33 minutos e 14 segundos. Os mesmos também demonstraram não ter experiência com as questões da deficiência auditiva de um modo geral (perda auditiva, localização, grau da perda, acústica em sala, uso do sistema de FM, dentre outras). Foi possível verificar que 53,84% dos professores utilizam a internet frequentemente. O site obteve como pontuação geral 87,64% no questionário Emory, considerado como sendo adequado. No estudo das subescalas isoladamente foi verificado que os aspectos "conteúdo", "autores", "atualizações", "público" e "links" relacionados ao questionário Emory tiveram pontuação como sendo excelente (acima de 90%). As subescalas "navegação" e "estrutura" foram classificadas como sendo adequadas (pontuação 76,53% e 78,84%, respectivamente). O aspecto "precisão" do site obteve a pontuação de 68,2%, revelando necessidade de revisão. Os professores avaliaram o seu conhecimento prévio antes de navegar no conteúdo do site como sendo ruim e satisfeito e após navegarem no site eles avaliaram que o site ajudou muito e também estavam muito satisfeitos com o conteúdo. O site foi considerado pelos participantes como sendo uma ferramenta importante para ajudá-los no dia a dia com o aluno com a deficiência auditiva.
Title in English
Site evaluation "course frequency modulation system for teachers"
Keywords in English
Auditory Perception
Education
Hearing impairment
Abstract in English
This study aimed to evaluate the site "Course Frequency Modulation System for Teachers ", as a tool for teachers who have students in the classroom for hearing -impaired users Individual hearing aids (HA) and cochlear implants (CI) coupled to the Frequency Modulation (FM) System. The site was evaluated by teachers of state and private systems of Bauru city and also by teachers of the Colégio do Serviço Social da Indústria (SESI), on the aspects of technical quality and content. A total of 65 teachers, whose average age was 40 years old and all of them were college graduated, participated in the evaluation. After navigating the site, anonymously filled an online questionnaire about demographic data, teacher´s knowledge about his/her student, complementary training and internet usage. They also answered the questions about technical quality of the site through the questionnaire Emory, which includes the subscales accuracy, authors, updates, public, navigation, links and the site structure and content. The teachers did not have problems to answer the questionnaire, and the average time of filling it was 33 minutes and 14 seconds. They also demonstrated to have no experience with hearing impairment questions in general (hearing loss, location, hearing loss degree, classroom acoustics, usage of FM System, and others). It was possible to verify that 53,84% of teachers use the internet frequently. The site obtained as 87,64% general score on the questionnaire Emory, considered to be appropriate. Analyzing the subscales separately, the aspect "content", "author", "update", "public" and "links" related to the questionnaire Emory scored as excellent (above 90%). The subscales "navigation" and "structure" were classified appropriate (score 76.53% and 78.84%, respectively). The aspect of "accuracy" of the site received a score of 68.2%, revealing a need for review. Before navigating the site content, teachers rated their previous knowledge as "poor" and "satisfied"; after navigating the site, they assessed the site "helped a lot" and "helped", and they were very satisfied about the content. The site was considered by the participants as an important tool to help them in day-to-day to work with hearing-impaired students.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
AnaLiviaLibardi.pdf (1.05 Mbytes)
Publishing Date
2012-11-06
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.