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Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.18.2014.tde-03122014-170126
Document
Author
Full name
Heloisa Rebucci Lirani
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Carlos, 2014
Supervisor
Committee
Escrivão Filho, Edmundo (President)
Azzolini Junior, Walther
Valério, Danielle Magierski
Title in Portuguese
Fatores críticos de sucesso da pequena empresa: um levantamento em empresas do setor de varejo de São Carlos/SP
Keywords in Portuguese
Fatores críticos de sucesso
Pequena empresa
Sucesso
Abstract in Portuguese
O objetivo geral do trabalho é identificar os fatores críticos de sucesso relevantes aos dirigentes da pequena empresa do setor de varejo do segmento de vestuário de São Carlos-SP. O tema de pesquisa é o estudo de fatores críticos de sucesso (FCS) no contexto específico da pequena empresa. Os FCS compreendem um grupo restrito de práticas, de áreas da empresa ou de cargos ocupados considerados como chave para o sucesso de uma organização. O método de pesquisa do trabalho é o levantamento de campo (survey), o instrumento para coleta de dados foi questionário com aplicação em empresas com o perfil desejado. Como principal resultado da pesquisa, o fator de sucesso personalidade obteve relação de significância estatística em relação ao gênero do dirigente. O fator de sucesso responsabilidade social foi considerado o menos importante dentre os dirigentes, independente do gênero, idade e tipologia do dirigente e idade da empresa. A principal contribuição do trabalho foi a influência do fator personalidade entre o gênero dos dirigentes na percepção do sucesso das empresas.
Title in English
Critical sucess factors in small business: a survey in the retail sector in São Carlos/São Paulo, Brazil
Keywords in English
Critical success factors
Small business
Success
Abstract in English
The main goal of this dissertation is to raise the critical success factors relevant to the owners of small business in the retail sector of São Carlos-SP. The research topic is the study of critical success factors (CSFs) in the context of small business. The CSF comprise a select group of practices or areas of the business that are considered key to the success of an organization. The research method of the study is a survey and data collection was done through questionnaires applied to companies with the desired profile. CSFs were analyzed according to their importance to the owner's of the small business. The success factor personality obtained statistically significant relation with the owner's gender. The success factor social responsibility was considered the least important among small business owners, regardless of gender, age and type of ownership and firm age. The main contribution of this work was the positive relation between personality traits and gender of the owner.
 
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Publishing Date
2015-01-12
 
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