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Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.18.2002.tde-23052024-122459
Document
Author
Full name
Etienne Cardoso Abdala
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Carlos, 2002
Supervisor
Committee
Rebelatto, Daisy Aparecida do Nascimento (President)
Rentes, Antonio Freitas
Silva, Ethel Cristina Chiari da
Title in Portuguese
Investigação e análise estratégica do processo de seleção de fornecedores quanto ao estabelecimento de relações de parceria
Keywords in Portuguese
gerenciamento da cadeia de suprimentos
processo de seleção de fornecedores
relações de parceria
Abstract in Portuguese
Relata a evolução da função compras nas organizações a partir da introdução de modelos administrativos como o gerenciamento da cadeia de suprimentos, apresentando conceitos relacionados com a construção e gestão de uma estrutura estratégica integrada entre os vários agentes que o compõe, como fornecedores, indústrias, distribuidores e consumidores. Neste sentido, trata especificamente a área de suprimentos, e preocupa-se em distinguir as modalidades de relacionamento existentes, enfatizando e justificando a formação de parcerias entre compradores e fornecedores como ferramenta indispensável para a implementação e concretização de uma gestão unificada, que pressupõe o estabelecimento de um sistema colaborativo e cooperativo. Deste modo, verifica ainda a importância dos diferentes métodos de avaliação que auxiliam a tomada de decisão quanto à escolha dos fornecedores. Propõe e conclui uma análise de compatibilidade estratégica entre os critérios adotados no processo de seleção de fornecedores realizado pelas empresas com relação às características desejadas para suas relações de parcerias
Title in English
Investigation and strategic analysis of suppliers selection process in regard of the partnerships establishment
Keywords in English
partnerships
supplier selection process
supply chain management
Abstract in English
Mentions the pruchasing function evolution in the organizations from the introduction of administrative patterns like the supply chain management, presenting the concepts related with the construction and management of an integrated strategic structure among several agents that compose it, as the suppliers, industries, distributors and consumers. Under this conditions, it treats in specific the supply area, and it concerns in distinguishing among the existent relationship modalities , emphasizing and justifying the buyer supplier partners arrangements as an indispensable tool for an united management's implementation and consolidation, that assumes the establishment of acooperative and collaborative system. In this manner, it still verifies the importance of the different evaluation and decision methods referring the supplier's choice. It proposes and concludes a strategic compatibility analysis among the criteria adopted in the supplier selection process accomplished by the companies in regard to the characteristics desired for their partnerships
 
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Publishing Date
2024-05-23
 
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