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Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.12.2020.tde-03022021-011929
Document
Author
Full name
Angelica Maricato da Costa
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2020
Supervisor
Committee
Maximiano, Antonio Cesar Amaru (President)
Russo, Rosaria de Fatima Segger Macri
Hourneaux Junior, Flávio
Marques, Jane Aparecida
Title in Portuguese
Adoção de método de seleção e priorização de projetos em uma empresa de mídia
Keywords in Portuguese
Priorização de projetos
Projetos de investimento
Seleção de projetos
Abstract in Portuguese
As empresas enfrentam o desafio de compor seus portfólios de projetos de investimento para viabilizar o alcance de suas metas estratégicas. A definição sobre quais projetos devem ser executados e, sobretudo, suas prioridades, estão suscetíveis às influências e interesses diversos que possam comprometer a tomada de decisão. Portanto, estruturar um processo que utilize um método que garanta isenção, e permita a composição adequada de um portfólio, pode ser fator crítico de sucesso para o desempenho das organizações. Neste contexto, este estudo desenvolve, por meio de pesquisa-ação, a proposição e implantação de um método, com critérios de seleção e priorização de projetos, que visa ao aprimoramento do processo de decisão para a composição de portfólios de projetos em uma empresa de mídia. Destaca-se como contribuição científica o método desenvolvido, a partir de fundamentos teóricos, aplicado à prática da empresa alvo, com o relato dos ciclos realizados para a concepção e implantação em sua operação e os respectivos resultados satisfatórios.
Title in English
Adoption of project selection and priorization method in a media company
Keywords in English
Investment project
Project prioritization
Project selection
Abstract in English
Companies face the challenge of creating their investment projects portfolios to achieve the strategic goals. The definition about which projects might be executed and, moreover, their priorities, are susceptible to different influences and interests that can compromise the decision-making process. Therefore, a structured process based on a method that ensures impartiality and allows a properly composition of portfolio might be critical factor to success in the performance of organizations. In this context, this study develops through action-research the proposition and implementation of a method and criteria for project selection and prioritization to foster improvement the decision-making process for the composition of portfolios in a media company. The method developed, based on theoretical foundations, applied to the practice of the target company, stands out as a scientific contribution with the report of the cycles carried out for the design and implementation in its operation and the respective satisfactory results.
 
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Publishing Date
2021-02-18
 
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