• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Thèse de Doctorat
DOI
https://doi.org/10.11606/T.12.2000.tde-18082023-150839
Document
Auteur
Nom complet
Ruthberg dos Santos
Adresse Mail
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Paulo, 2000
Directeur
Jury
Reinhard, Nicolau (Président)
Gonçalves, Carlos Alberto
Marcondes, Reynaldo Cavalheiro
Takaoka, Hiroo
Vidal, Antonio Geraldo da Rocha
Titre en portugais
Uma análise da implantação do programa de introdução de novas tecnologias de informação e comunicação na escola pública PROINFO/MEC
Mots-clés en portugais
Tecnologia da informação
Tecnologia educacional
Resumé en portugais
Este trabalho de pesquisa, organizado sob a forma de tese de doutorado, estuda o projeto de implantação da informática educativa nas escolas públicas, patrocinado pelo governo federal. Além de uma pesquisa, este trabalho também é composto por uma revisão bibliográfica sobre os principais assuntos abordados, tais como: tecnologia da informação, organizações, difusão de inovações, política de informações, administração de projetos e desenvolvimento organizacional. Para a execução da pesquisa exploratória, foi realizado um survey com uma amostra de 170 participantes do programa na função de multiplicadores. Além disso foram realizadas entrevistas com pessoas responsáveis pela implantação do projeto. Os resultados obtidos com a análise dos dados buscam traçar um quadro sobre a implantação de projetos com o modelo adotado pelo Prolnfo, além de buscar estabelecer ou não a relação entre alguns fatores, importantes para este tipo de projeto.
Titre en anglais
An analysis of the implementation of the program for the introduction of new information and communication technologies in the PROINFO/MEC public school
Mots-clés en anglais
Educational technology
Information technology
Resumé en anglais
This research, organized under the form of a doctoral thesis in Business Administration, studies the project on introduction of information systems technology in Brazilian public schools, sponsored by the federal government. Besides a research, this essay is also composed by a bibliographical revision on the main approached subjects, such as information technology, organizations, innovations diffusions, information politics, project management and organizational development. For the execution of the research, a survey was accomplished with a sample formed by 170 participants of the project in the function of multiplicador. There were also made interviews with the persons that conduct the project implementation. The results obtained with the analysis of the data, outline a chart on the implementation of projects that adopts the model used by Prolnfo, besides establishing the existence or not of relationships among same factors, considered important for this kind of project.
 
AVERTISSEMENT - Regarde ce document est soumise à votre acceptation des conditions d'utilisation suivantes:
Ce document est uniquement à des fins privées pour la recherche et l'enseignement. Reproduction à des fins commerciales est interdite. Cette droits couvrent l'ensemble des données sur ce document ainsi que son contenu. Toute utilisation ou de copie de ce document, en totalité ou en partie, doit inclure le nom de l'auteur.
Date de Publication
2023-08-18
 
AVERTISSEMENT: Apprenez ce que sont des œvres dérivées cliquant ici.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2024. Tous droits réservés.