• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Mémoire de Maîtrise
DOI
https://doi.org/10.11606/D.12.2005.tde-17042023-112422
Document
Auteur
Nom complet
Marcelo D'Emidio
Adresse Mail
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Paulo, 2005
Directeur
Jury
Zwicker, Ronaldo (Président)
Angelo, Claudio Felisoni de
Siqueira, João Paulo Lara de
Titre en portugais
Um estudo das práticas de tecnologia da informação em empresas varejistas
Mots-clés en portugais
Informação - Gerencimento
Sistemas de informação
Tecnologia da informação
Varejo
Resumé en portugais
A informação é um dos elementos principais para as empresas alcancarem vantagem competitiva, e se esta afirmação é uma realidade para empresas em geral, é em especial para empresas varejistas. Devido ao alto grau de competitividade no mercado atual, as organizações se vêem obrigadas a buscarem constantemente novas vantagens competitivas, novos mercados, a segmentar seus consumidores para procurar compreendê-los e atendê-los de forma diferenciada, a criar um relacionamento mais próximo com as outras partes da cadeia de suprimentos. As organizações se veem obrigadas a monitorar, coletar, organizar, processor e manter a informação de forma a criar diferenciais competitivos de mercado. Nota-se no varejo, que grande parte das empresas estão preocupadas em capturar dados sobre suas vendas, porém poucos varejistas estão efetivamente empenhados em transformar tais dados em informação que leve a um diferencial competitivo. Segundo Marchand et al (2000) pode-se medir o grau de orientação de uma organização a informação através das práticas de tecnologia da informação, práticas de gerenciamento da informação e comportamentos e valores de informação. O foco deste trabalho será estudar as práticas de tecnologia da informação e do gerenciamento da informação em empresas brasileiras de varejo.
Titre en anglais
A study of information technology practices in retail companies
Mots-clés en anglais
Information - Management
Information systems
Information technology
Retail
Resumé en anglais
Information is one of the main elements for companies to achieve competitive advantage, and if this is true for companies in general, it is particularly true to retail companies. Due to the high level of competition in the market, companies are being forced to search for new competitive advantages and markets, and to segment their customers to understand and serve them better in order to create a closer connection to the other parts of the supply chain. Companies are now faced with the challenge of monitoring, collecting, organizing, processing and storing information in order to create competitive advantages in the market. Most retail companies have put out efforts to collect data about their sales, but few are effectively committed to transforming such data into information that could result in competitive advantage. According to Marchand et al (2000) one could measure how much a company is oriented towards information through the use of information technology, information management practices and behavior and also the value of information. The focus of this work is studying information technology practices observed in Brazilian retail companies.
 
AVERTISSEMENT - Regarde ce document est soumise à votre acceptation des conditions d'utilisation suivantes:
Ce document est uniquement à des fins privées pour la recherche et l'enseignement. Reproduction à des fins commerciales est interdite. Cette droits couvrent l'ensemble des données sur ce document ainsi que son contenu. Toute utilisation ou de copie de ce document, en totalité ou en partie, doit inclure le nom de l'auteur.
MsMarceloDEmidio.pdf (3.10 Mbytes)
Date de Publication
2023-04-17
 
AVERTISSEMENT: Apprenez ce que sont des œvres dérivées cliquant ici.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2024. Tous droits réservés.