• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.12.2022.tde-17032023-132820
Document
Author
Full name
Raquel de Sá Nascimento
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2022
Supervisor
Committee
Veloso, Andres Rodriguez (President)
Brito, Pedro Manuel dos Santos Quelhas Taumaturgo de
Lopes, Evandro Luiz
Mazzon, Jose Afonso
Title in English
The effect of music and voice congruence on attitude toward the advertising and purchase intention
Keywords in English
Advertising
Consumer behavior
Music
Abstract in English
Consumer attention is considered a rare and precious resource. In other words, it is difficult to obtain and easily lost (Angell et al, 2016). Several studies indicate that music can impact consumers' behavior, such as attention, attitudes, purchase intention, etc. However, musical elements, such as the singers gender, can impact attitudes towards the advertising and purchase intention when the music style is congruent or incongruent with the advertising. To analyze the effect, literature concerning music congruence and voice was reviewed, and an experiment was conducted through an online survey. Results indicate that the singers voice does not moderate the music style-advertising congruence relation. However, several insights about the singers voice indicate that male and female voices can change the music style perception. The research suggests that music style may influence the attitude towards the advertising but not influence purchase intention.
Title in Portuguese
O efeito da congruência da música e da voz na atitude em relação à propaganda e na intenção de compra
Keywords in Portuguese
Comportamento do consumidor
Música
Propaganda
Abstract in Portuguese
A atenção do consumidor é um recurso raro e precioso, ou seja, é difícil de ser obtido e pode ser facilmente perdido (Angell et al, 2016). Diversos estudos indicam que a música pode influenciar o comportamento do consumidor, como atenção, atitude, intenção de compra, etc. No entanto, a música é composta por diversos elementos e é incerto se a voz do cantor é um elemento capaz de afetar a atitude em relação à propaganda e a intenção de compra, em um contexto de congruência do estilo musical com a propaganda. Para analisar o efeito da voz, foi feita uma revisão de literatura sobre congruência e voz e, depois, conduzido um experimento por meio de um questionário online. Os resultados indicam que a voz não modera a relação de congruência entre o estilo musical e a intenção de compra e entre o estilo musical e a atitude em relação à propaganda. O resultado pode indicar que o gênero da voz pode mudar a percepção do estilo musical. A pesquisa sugere que o estilo musical pode influenciar na atitude em relação à propaganda, mas pode não influenciar na intenção de compra.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2023-05-05
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.