• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Doctoral Thesis
DOI
https://doi.org/10.11606/T.12.1985.tde-20102021-185011
Document
Author
Full name
Claudio Felisoni de Angelo
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 1985
Supervisor
Committee
Alves, Denisard Cneio de Oliveira (President)
Medeiros, Jose Adelino de Souza
Pagnani, Eolo Marques
Prado, Eleuterio Fernando da Silva
Qualifik, Paul
Title in Portuguese
Os transportes rodoviários e ferroviários de carga no Brasil: uma análise comparativa
Keywords in Portuguese
Rodovias
Transporte ferroviário
Transporte rodoviário
Abstract in Portuguese
O transporte tem papel fundamental no processo de desenvolvimento econômico em qualquer país. O objetivo básico deste ensaio foi um análise comparativa do transporte rodoviário e ferroviário de mercadorias no Brasil. Em primeiro lugar, tentamos avaliar a importância do transporte, concentrando-se nos efeitos que superam mobilidade de entrada e saída, competitividade das exportações, incorporação de novas áreas e redução de preços no mercado interno. Ao examinar o cenário internacional, temos que, via de regra, é preciso se concentrar. Por um certo período de tempo, uma quantidade considerável de capital a fim de dotar a economia de países altamente desenvolvidos com condições adequadas de mobilidade. Economicamente mais países avançados, em geral, a integração inicial do mercado foi alcançado por meio de transporte ferroviário e aquaviário. O crescimento do transporte no Brasil visou para cobrir as necessidades de uma economia exportadora. Assim, alguns sistemas ferroviários e fluviais desenvolvidos estavam inadequadamente interligados, mostrando que a construção não tinha nada de integração da economia do país. Tal integração, que ocorreu muito mais tarde e foi determinado pelo processo de industrialização, baseada no estímulo considerável à rodovia um parcial, a ver com a construção. A concentração de capital por muito tempo em sistema rodoviário, além de impedir a expansão de outros tipos de transporte, causaram a deterioração de ferrovias e hidrovias. Ao analisar comparativamente os fatores qualitativos associados à escolha dos meios de transporte (rodovia - raiIway), podemos entender as razões pelas quais o transporte rodoviário é muito mais importante do que outras formas de transporte. Esta situação foi modificada, pois cada formulário de transporte tem suas próprias características e condições de adequabilidade. Isso para discutir. Alguns aspectos importantes, que deve direcionar o planejamento deste setor, por exemplo, operação e custos de manutenção, custos de construção e energia. Nós esperamos que os problemas de transporte de carga e forneçam uma mesa adequada, planejamento do setor com análise econômica, condições que podem ser melhoradas a custos relativamente baixos.
Title in English
The cargo road and railway transportation in Brazil: comparative analysis
Keywords in English
Highways
Rail transport
Road transport
Abstract in English
Transport plays a key role in the process of economic development in any country. The basic objective of this essay was a comparative analysis of road and rail freight transport in the Brazil. First, we try to assess the importance of transport, focusing on the effects that surpass inbound and outbound mobility, competitiveness of exports, incorporation of new areas and price reduction in the domestic market. When looking at the international scene, we have to, as a rule, focus. For a certain period of time, a considerable amount of capital in order to endow the economy of highly developed countries with adequate mobility conditions. economically more advanced countries, in general, the initial integration of the market was reached by means of rail and waterway transport. The growth of transport in Brazil aimed to cover the needs of an exporting economy. Thus, some developed rail and river systems were inadequately interconnected, showing that the construction had nothing to do with the integration of country's economy. Such integration, which occurred much later and was determined by the process of industrialization, based on considerable stimulus to the highway a partial, to do with construction. The concentration of capital for a long time in road system, in addition to preventing the expansion of other types of transport, caused the deterioration of railroads and waterways. By comparatively analyzing the qualitative factors associated with the choice of means of transport (highway - raiIway), we can understand the reasons why road transport is much more important than other forms of transport. This situation has been modified, as each form transport has its own characteristics and suitability conditions. This to discuss. Some important aspects, which should guide the planning of this sector, for example, operation and maintenance costs, construction costs and energy. we hope that cargo transport problems and provide a suitable table, sector planning with economic analysis, conditions that can be improved at relatively low costs.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2021-10-20
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.