• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Disertación de Maestría
DOI
https://doi.org/10.11606/D.12.2000.tde-30062023-153116
Documento
Autor
Nombre completo
Jorge Luiz Castelo de Carvalho
Dirección Electrónica
Instituto/Escuela/Facultad
Área de Conocimiento
Fecha de Defensa
Publicación
São Paulo, 2000
Director
Tribunal
Gouvea, Maria Aparecida (Presidente)
Figueiredo, Antonio Domingues de
Toledo, Geraldo Luciano
Título en portugués
Fatores críticos no relacionamento entre as empresas de construção civil e de controle tecnológico: uma investigação exploratória sob perspectiva do marketing de serviços
Palabras clave en portugués
Controle de qualidade
Indústria da construção civil
Marketing
Pesquisa (Metodologia)
Resumen en portugués
O principal objetivo deste trabalho é determinar os fatores dificultadores do atendimento as empresas construtoras por parte das empresas de controle tecnológico. Para o alcance deste objetivo foi estudado o Marketing de Serviços associado ao Marketing Empresarial, tratando-se, portanto, de relações "business to business". Uma pesquisa exploratória e qualitativa foi, então, desenvolvida nas empresas construtoras e de controle tecnológico. Os resultados apresentados sinalizam diferenças nas percepções das duas populações de estudo, dentre outros aspectos, em relação ao papel desempenhado pelas empresas de controle e a qualidade do seu atendimento. A investigação também apresenta um hiato entre as características da demanda e da oferta de serviços de controle tecnológico. Finalmente são estabelecidos os limites desta investigação e os aspectos do controle tecnológico que podem ser objeto de futuras abordagens
Título en inglés
Critical factors in the relationship between civil construction and technological control companies: an exploratory investigation from the perspective of services marketing
Palabras clave en inglés
Construction industry
Marketing
Quality control
Research (Methodology)
Resumen en inglés
The main objective of this study is to identify the factors that create difficulties to the customer Service of the constructors companies that are offered by the companies of technological control. The results that were reached presented some differences in the perception of the two populations studied referring to many aspects of the study, such as the effective role of the companies of technological control and the quality of their Services. An exploratory and qualitative research was, then, developed focusing on the companies belonging to two contexts: construction and technological control. It was also detected a gap between the characteristics of the demand and the offer of technological control Services. In order to fulfill this objective the field of marketing of Services was studied, linking it to industrial marketing. The relations business to business were presented in this study. Finally, the limitations of the study were commented and many interesting topics referring to technological control were proposed to be developed in future investigations
 
ADVERTENCIA - La consulta de este documento queda condicionada a la aceptación de las siguientes condiciones de uso:
Este documento es únicamente para usos privados enmarcados en actividades de investigación y docencia. No se autoriza su reproducción con finalidades de lucro. Esta reserva de derechos afecta tanto los datos del documento como a sus contenidos. En la utilización o cita de partes del documento es obligado indicar el nombre de la persona autora.
Fecha de Publicación
2023-06-30
 
ADVERTENCIA: Aprenda que son los trabajos derivados haciendo clic aquí.
Todos los derechos de la tesis/disertación pertenecen a los autores
CeTI-SC/STI
Biblioteca Digital de Tesis y Disertaciones de la USP. Copyright © 2001-2024. Todos los derechos reservados.