• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.96.2019.tde-25102019-093233
Document
Author
Full name
Rose Augusta Coelho
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
Ribeirão Preto, 2019
Supervisor
Committee
Calia, Rogerio Ceravolo (President)
Ferragi, Cesar Alves
Caldana, Adriana Cristina Ferreira
Defina, Denise Alessandra
Title in Portuguese
Desenvolvimento de liderança para a sustentabilidade corporativa: um estudo de caso a partir de abordagens da Teoria U em uma faculdade signatária PRME
Keywords in Portuguese
Desenvolvimento de liderança
PRME
Sustentabilidade
Teoria U
Abstract in Portuguese
Lideranças sustentáveis desempenham um papel central para garantir o desenvolvimento sustentável global, mais inclusivo e estável. Nesse sentido, as iniciativas propostas pelo PRME objetivam desenvolver educação executiva responsável nas escolas de negócios, preparando os alunos para atuarem como líderes responsáveis. Assim este estudo tem como objetivo verificar de que maneira a Teoria U aplicada em uma disciplina de graduação desenvolve a liderança, em um contexto de ações visando à sustentabilidade. Para tanto este estuda utiliza uma abordagem qualitativa, descritiva realizada a partir de um estudo de caso único em uma disciplina da Faculdade de Economia, Administração e Ciências Contábeis de Ribeirão Preto, uma das escolas de negócio brasileiras signatária do PRME. Utilizou-se para a coleta dos dados, os materiais desenvolvidos na disciplina, entrevistas estruturadas e semiestruturadas, a fim de identificar a percepção dos alunos sobre o processo de ensino-aprendizagem. Esse estudo identificou que a abordagem proposta na disciplina e as ferramentas utilizadas da Teoria U fomentaram o desenvolvimento de lideranças responsáveis
Title in English
Leadership development for corporate sustainability: a sustainable case study through Theory U insights in a PRME signatary faculty
Keywords in English
Leadership development
PRME
Sustainability
Theory U
Abstract in English
Sustainable leadership plays a central role in ensuring inclusive, stable global sustainable development. In this sense, the initiatives proposed by the PRME aim to develop responsible executive education in business schools, preparing students to act as responsible leaders. Thus, this study aims to verify how Theory U applied in an undergraduate course develops leadership, in a context of actions aimed at sustainability. In order to do so, this study uses a qualitative and descriptive approach based on a single case study in a discipline of the Faculty of Economics, Management and Accounting Sciences of Ribeirão Preto, one of the Brazilian business schools that is a signatory of PRME. Data collection, materials developed in the discipline, structured and semi-structured interviews were used to identify students' perceptions about the teaching-learning process. This study identified that the approach proposed in the discipline and the tools used in Theory U fostered the development of responsible leadership
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
RoseACoelho_Corrigida.pdf (1,015.25 Kbytes)
Publishing Date
2019-12-10
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.