• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Thèse de Doctorat
DOI
https://doi.org/10.11606/T.93.2019.tde-16102019-155521
Document
Auteur
Nom complet
Vanderlei Baeza Lucentini
Adresse Mail
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Paulo, 2019
Directeur
Jury
Matuck, Artur (Président)
Basbaum, Sergio Roclaw
Dotta, Silvia Cristina
Gosciola, Vicente
Katzenstein, Tamara Vivian
Vicente, Eduardo
Titre en portugais
Telectropera: performances, estéticas, histórias, tecnologias e corpos sonoros
Mots-clés en portugais
Arte computador
Arte digital
Arte performática
Arte tecnológica
Música contemporânea
Resumé en portugais
A presente pesquisa tem como objeto a criação, as relações ancestrais midiáticas e alguns modelos analíticos, técnicos e estéticos que se relacionam diretamente com as concepções de três obras e seus protótipos de minha autoria que se inserem no campo da performance que habita o espaço telemático. Em Ciclo dos Fósforos Riscados, Chuva Residual-Choreophonia e Memórias Fractais ocorre a convergência entre a performance art e suas aplicações tecnológicas; a música assistida por computadores e seus respectivos processos de manipulações sonoras; as relações espaço-temporais da presença humana; a perlaboração de velhas mídias; os processos de síntese e manipulações imagéticas em tempo real e diferido; o self como texto. Nessas zonas de conflitos contínuos ocorre a formação de um gênero performático pessoal denominado Telectropera.
Titre en anglais
Telectropera: performances, aesthetics, stories, technologies and sound bodies
Mots-clés en anglais
Art technology
Computer art
Contemporary music
Digital art
Performance art
Telectropera
Resumé en anglais
This study has as its object the act of creation, the primordial mediatic relationships and some analytical, technical and aesthetical models. All in relation with the three works of art and their prototypes conceived by me, set as performances in the telematic sphere. The Cycle of Used Matchsticks, Residual Rain Choreophonia and Fractal Memories are characterized by the convergence between Performance Art and their technological applications; music assisted by computers and their respective processes of sound manipulations; the spatio-temporal relationships of the human presence; the working through (perlaboration) of old medias; the processes of synthesis and image manipulations in real time and in deferred time; the self as text. In these continual conflict zones occurs the formation of a new performatic personal style denominated Telectropera.
 
AVERTISSEMENT - Regarde ce document est soumise à votre acceptation des conditions d'utilisation suivantes:
Ce document est uniquement à des fins privées pour la recherche et l'enseignement. Reproduction à des fins commerciales est interdite. Cette droits couvrent l'ensemble des données sur ce document ainsi que son contenu. Toute utilisation ou de copie de ce document, en totalité ou en partie, doit inclure le nom de l'auteur.
Date de Publication
2019-10-16
 
AVERTISSEMENT: Apprenez ce que sont des œvres dérivées cliquant ici.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2024. Tous droits réservés.