• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Disertación de Maestría
DOI
https://doi.org/10.11606/D.8.2009.tde-03032010-105703
Documento
Autor
Nombre completo
Andréia Lopes da Costa
Dirección Electrónica
Instituto/Escuela/Facultad
Área de Conocimiento
Fecha de Defensa
Publicación
São Paulo, 2009
Director
Tribunal
Jubran, Safa Alferd Abou Chahla (Presidente)
Ferreira, Francirosy Campos Barbosa
Hawi, Mona Mohamad
Título en portugués
Análise de guias culturais da Área de negociação à luz da teoria da Inteligência Cultural: o caso da cultura árabe
Palabras clave en portugués
Cultura árabe
Guias culturais
Inteligência Cultural
Interação cultural
Resumen en portugués
Este trabalho traz um exame dos guias classificados como culturais, e elaborados especificamente para a área de comércio internacional. Procura verificar a qualidade das informações neles contida a respeito da cultura em geral e da cultura árabe em particular, e também sua eficácia no processo de contato intercultural, verificando se de fato cumprem seu papel de guiar o leitor rumo ao conhecimento das características culturais do país alvo, com a intenção de possibilitar e facilitar o contato entre diferentes culturas. O exame desses guias é feito a luz da Inteligência Cultural, conceito relativamente novo que propõe o desenvolvimento de habilidades e de flexibilidade para aprender e assimilar aspectos de uma cultura.
Título en inglés
Analysis of cultural guides from the area of negotiation under the light of Cultural Intelligence's theory: the case of arab culture
Palabras clave en inglés
Arab culture
Cultural guides
Cultural Intelligence
Cultural interaction
Resumen en inglés
This work brings an examination of the guides classified as cultural guides, elaborated specifically for the area of international commerce. Its aim is to verify the quality of the information contained in them about culture in general and, the Arab culture particularly; and so its efficiency in the process of intercultural contact, verifying whether in fact they fulfill the role of guiding the reader onto the path of knowledge of cultural characteristics about a particular country, with the intention of making contact possible and facilitating the contact between different cultures. The examination of these guides is made through the theory of Cultural Intelligence, a concept relatively new which is centered on the development of skills and flexibility to learn and assimilate aspects of a new culture.
 
ADVERTENCIA - La consulta de este documento queda condicionada a la aceptación de las siguientes condiciones de uso:
Este documento es únicamente para usos privados enmarcados en actividades de investigación y docencia. No se autoriza su reproducción con finalidades de lucro. Esta reserva de derechos afecta tanto los datos del documento como a sus contenidos. En la utilización o cita de partes del documento es obligado indicar el nombre de la persona autora.
Fecha de Publicación
2010-03-05
 
ADVERTENCIA: Aprenda que son los trabajos derivados haciendo clic aquí.
Todos los derechos de la tesis/disertación pertenecen a los autores
CeTI-SC/STI
Biblioteca Digital de Tesis y Disertaciones de la USP. Copyright © 2001-2024. Todos los derechos reservados.