• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.55.2016.tde-28042016-160345
Document
Author
Full name
Renato Correia de Barros
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Carlos, 2000
Supervisor
Committee
Aluisio, Sandra Maria (President)
Nunes, Maria das Graças Volpe
Oliveira Junior, Osvaldo Novais de
Title in Portuguese
Modelagem de Usuários para Sistemas de auxílio à Escrita Técnica
Keywords in Portuguese
Não disponível
Abstract in Portuguese
Atualmente, o inglês é a língua dominante para a escrita e divulgação de pesquisas científicas na forma de artigos científicos. Porém, existem muitos usuários da língua inglesa que sofrem interferência da língua materna quando escrevem este gênero de texto em inglês. Estes usuários se defrontam com problemas nas regras da gramática e estilo, e/ou se sentem incapazes de gerar expressões e orações padrões, e composições lingüísticas maiores que são convencionais neste gênero. Para amenizar os problemas desses usuários foi desenvolvido um ambiente modular de auxílio e ensino de escrita técnica chamado AMADEUS (Amiable Article Development for User Support). AMADEUS consiste de várias ferramentas inter-relacionadas ferramenta de referência, ferramenta de suporte, ferramenta de crítica e ferramenta tutorial e fornece o contexto que está inserido este trabalho de mestrado. O objetivo principal deste mestrado é implementar AMADEUS como uma arquitetura de agentes que se comunicam através da troca de mensagem com um agente especial que contém um modelo dinâmico do usuário interagindo com o ambiente. Para tanto, introduzimos o conceito de adaptatividade em sistemas computacionais e descrevemos vários shells para modelar o usuário. Também fornecemos detalhes sobre agentes inteligentes que foram usados para implementar o modelo de usuário para o ambiente AMADEUS.
Title in English
User modeling in scientific writing tools
Keywords in English
Not available
Abstract in English
Currently, the English is the language chosen to publish research. However, many non-natives of English face problems related to interference from their mother tongue (L1 interference) when wriüng scientific papas in English. These non-native users also face problems concerning several aspects of the English such as grarnmar and style, and/or lave difficulries in choosing appropriate sentence and collocations which ,appear with high frequency in scientific texts. In order to overcome some of tese difficulties we developed a leaming environment for scientific writing named AMADEUS (Amiable Article Development for User Support). The overall architecture of AMADEUS embodies both advising and tutoring bois, which are called Reference, Support, Critic and Tutoring tools and provides the context of this research work. The main goal of this work is to implement AMADEUS as an agent-based archite,cture with collaborative agents communicating with a special agent embodying a dynamic user model. In order to do that we present the concept of adaptivity and describe several user model shells. We also provide details about intelligent agents which were used to implement the user model for the AMADEUS environment.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2016-04-28
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.