• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.55.2018.tde-19042018-160150
Document
Author
Full name
Marcus Vinicius Maltempi
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Carlos, 1995
Supervisor
Committee
Nunes, Maria das Graças Volpe (President)
Sena, Galeno Jose de
Traina, Agma Juci Machado
Title in Portuguese
INTEMA: UM GERADOR DE EXPLICAÇÕES PARA SISTEMAS TUTORES INTELIGENTES
Keywords in Portuguese
Não disponível
Abstract in Portuguese
Esta dissertação apresenta o projeto de construção do sistema INTEMA: um gerador de explicações e um ambiente de interação para Sistemas Tutores Inteligentes (sTIs) em Matemática. o INTEMA é parte de uma arquitetura genérica de STIs em Matemática que permite a troca de domínio, sem necessidade de alterar a geração de explicações. As explicações geradas têm por objetivo justificar o comportamento do sistema e informar os usuários, de maneira individualizada, sobre as características e funções do sistema. O estilo de interação fornecido pelo sistema é o de manipulação direta. São discutidos em detalhes os três módulos principais do INTEMA: planejador, realizador e interface. Um exemplo de interação com o sistema no domínio de Lógica de Primeira Ordem é apresentado.
Title in English
lNTEMA: AN EXPLANATION GENERATOR FOR INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS
Keywords in English
Not available
Abstract in English
This work presents the system INTEMA: an Intelligent Tutoring System (ITS) module which consists of an explanation generator and an interaction environment for ITSs in any mathematical domain. INTEMA is part of a generic architecture for representing mathematical knowledge, what allows the domain exchange. The explanations aim to justi$ the system's behaviour by teaching and informing the user about the characteristics and the functions of the system. Direct manipulation is the interaction style provided by the system. The three main system's modules - the planner, the realizer and the interface - are discussed in detail. An example of an interaction with a system that teaches First Order Logic is also presented.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2018-04-19
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.