• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.55.2018.tde-19032018-143626
Document
Author
Full name
Mirla Eliane Pereira Freire
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Carlos, 1998
Supervisor
Committee
Nunes, Maria das Graças Volpe (President)
Baranauskas, Maria Cecilia Calani
Rezende, Solange Oliveira
Title in Portuguese
O Sistema Tutor de um Ambiente Inteligente para Treinamento e Ensino
Keywords in Portuguese
Não disponível
Abstract in Portuguese
Este trabalho propõe um ambiente denominado SIATE (Sistema Inteligente de Apoio ao Treinamento e Ensino), que integra características de ambientes de Prática/Treinamento, Hipennídia, Sistemas Tutores e Sistemas Híbridos de Conhecimento, é voltado para o ensino e tem como característica marcante a liberdade, por parte do estudante, de explorar um domínio qualquer, podendo recorrer, quando necessário, ao auxílio de um Sistema Tutor e de um Sistema Híbrido de Conhecimento com conhecimento especialista nesse domínio. São enfatizados aqui o projeto e o desenvolvimento de um Sistema Tutor que oferece apoio pedagógico ao ambiente, bem como o desenvolvimento dos recursos hipermídia desse ambiente.
Title in English
Not available
Keywords in English
Not available
Abstract in English
This work proposes an environment. called STATE (Sistema Inteligente de Apoio ao Treinamento e Ensino) which integrates features from Hypermedia, Knowledge Based Systems, Tutoring Systems, and Case Based Reasoning. This environment combines approaches of domain exploration by the student with question-answering mechanisms and a simulation-based interface with expert knowledge. The project of the Tutoring System, which provides pedagogic support to STATE, and the development of the hypermedia resources are described ia the text.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2018-03-19
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.