• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Mémoire de Maîtrise
DOI
https://doi.org/10.11606/D.48.2012.tde-01102012-103040
Document
Auteur
Nom complet
Ervinia Martins Brito
Adresse Mail
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Paulo, 2012
Directeur
Jury
Severino, Antonio Joaquim (Président)
Demartini, Zeila de Brito Fabri
Pagotto-Euzebio, Marcos Sidnei
Titre en portugais
A proposta educacional da Congregação Canossiana para a educação em Timor-Leste
Mots-clés en portugais
Educação integral
Educação timorense
Escola Canossa
Timor-Leste
Resumé en portugais
Esta pesquisa tem por objetivo analisar a proposta pedagógica da Escola Canossa, bem como suas relações com os dispositivos legais pósindependência, os quais regulamentam a política educacional na República Democrática de Timor-Leste. Analisa-se ainda a sua contribuição ao processo educativo nacional. Para tanto, parte-se do estudo da Lei de Educação Básica da RDTL, destacando o paradigma da educação integral, proposto para fundamentar o currículo das escolas timorenses, situando-a no contexto sociocultural e educacional do país, após os conflitos da independência. Também retoma a gênese histórica da implantação da Escola Canossiana em Timor-Leste, analisando sua proposta educacional, cujas bases são buscadas na tradição filosófica. Ao final, discutem-se as condições e o alcance das contribuições que essa proposta pode trazer ao emergente processo civilizatório do país. Como fontes além da literatura filosófica educacional pertinente foram explorados os documentos oficiais do Estado e da Instituição Canossiana. O trabalho terá como resultado a apresentação de subsídios para a complementação, o aprimoramento a educação timorense.
Titre en anglais
The Educational Proposal of the Canossian Congregation for Education in East Timor
Mots-clés en anglais
East-Timor
The Canossian School
The integral education
Timorese education
Resumé en anglais
This study has as its aim the pedagogical proposal for the Canossian School, its relations with the legal provisions prevailing post-independence educational policy in the Democratic Republic of East Timor, as well as its contribution to national education process. Therefore, including of this study the Basic Education Decree of (RDTL), which highlighting the paradigm of integral education offered to sustain the curriculum of Timorese schools, placing it in the context of socio- cultural and the educational in the state post conflicts after independence. It also incorporates the historical genesis of the establishment of Canossian School in East Timor, analyzing its educational proposal, whose bases are sought in the philosophical tradition. Eventually, discuss the conditions and extent of contributions that can bring this proposal to the emerging process of civilization of the country. As methodological sources besides the philosophical literature - education were explored relevant official documents of the State and the Canossian Institute. The work will result in the presentation of grants to supplement, improving Timorese education.
 
AVERTISSEMENT - Regarde ce document est soumise à votre acceptation des conditions d'utilisation suivantes:
Ce document est uniquement à des fins privées pour la recherche et l'enseignement. Reproduction à des fins commerciales est interdite. Cette droits couvrent l'ensemble des données sur ce document ainsi que son contenu. Toute utilisation ou de copie de ce document, en totalité ou en partie, doit inclure le nom de l'auteur.
Date de Publication
2012-10-03
 
AVERTISSEMENT: Apprenez ce que sont des œvres dérivées cliquant ici.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2024. Tous droits réservés.