• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.47.2017.tde-24072017-174656
Document
Author
Full name
Ana Luiza Costa Roncati
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2017
Supervisor
Committee
Hübner, Maria Martha Costa (President)
Debert, Paula
Gioia, Paula Suzana
Miguel, Caio Flavio Andriussi
Title in Portuguese
Efeitos de diferentes magnitudes de reforçamento em procedimento de correção no ensino de repertório de falante e ouvinte em crianças diagnosticadas com autismo
Keywords in Portuguese
Análise do Comportamento Aplicada
Autismo
Correção de erro
Magnitudes de reforçamento
Tato
Abstract in Portuguese
A análise do comportamento tem tido sucesso no ensino de comportamento verbal de ouvinte e falante para o público autista. Parte dos resultados positivos que têm sido obtidos são atribuídos ao efeito do reforçamento das respostas corretas treinadas. Porém, é importante também a investigação dos efeitos das consequências que se dão às respostas incorretas. Uma das consequências que pode ser prevista é a correção de erro. Alguns estudos têm sido feitos nesse tema, sendo que alguns tratam da topografia com que se fornece a essa correção e outros tratam do esquema de reforçamento que se pode dar após a resposta comparada ao reforçamento dado a respostas corretas independentes. O objetivo do presente trabalho foi comparar uma condição que fornecia reforçadores de mesma magnitude para respostas corrigidas e independentes com uma segunda condição que fornecia reforçadores de diferentes magnitudes para estes dois tipos de respostas. Foram medidas as taxas de respostas corretas no ensino de tato e discriminação auditivo-visual para três crianças com desenvolvimento atípico. No ensino das respostas de tato, todos os participantes obtiveram melhores resultados na condição de diferentes magnitudes. Para respostas de discriminação auditivo-visual, dois participantes obtiveram melhores resultados com a condição de diferentes magnitudes e um obteve melhores resultados com mesma magnitude
Title in English
Effects of different reinforcement magnitude to correction procedure to teach tact and listener response to children with autism
Keywords in English
Autism
Error correction procedure
Reinforcement magnitude Applied Behavior Analysis
Tact
Abstract in English
Behavior analysis has been successful in teaching verbal behavior listener and speaker responses to the autistics children. Part of the positive results that have been obtained are attributed to the reinforcing effect of the correct trained response. However, it is also important to investigate the effects of the consequences of incorrect responses. One of the consequences that can be predicted is the error correction procedure. Some studies have been done on this theme, some of wich deal with the topography that is provided to this correction and others deal with the reinforcement scheme that can be given after the correct or incorrect responses. The objective of the present study was to compare a condition that provided reinforcers of the same magnitude for corrected and independent responses with a second condition that provided reinforcers of different magnitudes for these two types of responses. The rates of correct responses in the teaching of listen responses and tact were measured for three children with autism. In the teaching of tact responses, all the participants obtained better results in the participants obtained better results in the condition of different magnitudes. For listen responses, two participants obtained better results with the condition of different magnitudes and one obtained better results with the same magnitudes
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
roncati_me.pdf (1.35 Mbytes)
Publishing Date
2017-07-28
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.