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Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.2009.tde-21122009-140920
Document
Author
Full name
Alfredo Eduardo Abibi Filho
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2009
Supervisor
Committee
Monetti, Eliane (President)
Gimenez, Luis Espallargas
Takaoka, Marcelo Vespoli
Title in Portuguese
Proposta de metodologia para reconhecimento de anseios de segmento do mercado residencial: construção de um protocolo para estruturação de um banco de dados na cidade de São Paulo.
Keywords in Portuguese
Mercado imobiliário
Segmentação de mercado
Abstract in Portuguese
Neste trabalho é proposta uma metodologia para reconhecimento de anseios de segmento do mercado de real estate residencial. Será desenvolvido um protocolo contemplando um projeto de pesquisa para a formação de um banco de dados e o tratamento adequado das informações. O projeto de pesquisa parte do desenvolvimento de um questionário seguindo orientações científicas, fundamentado nas teorias de segmentação e nos fatores psicodinâmicos de influência do consumidor, resultando na estruturação de um banco de dados com as informações sobre o perfil dos entrevistados e seus anseios sobre imóveis residenciais. Aborda ainda o tratamento necessário das informações, que resultam no reconhecimento procurado para que sirva como ferramenta de ajuda na formatação de empreendimentos residenciais que utilizam segmentação como estratégia de inserção. Para validação do protocolo foi realizada uma pesquisa de caráter exploratório, aplicando o questionário resultante deste trabalho em 50 interessados na compra de imóveis residenciais. A amostra é formada de clientes que procuram imóveis nas regiões sul e sudeste da cidade em duas grandes imobiliárias da região. Os resultados obtidos na pesquisa formaram um banco de dados, deste foram escolhidos dois segmentos para análise de anseios: I) agrupados por ciclo de vida familiar: segmento de solteiros e II) segmento de clientes que procuram imóveis: casal com filhos. Os resultados foram comparados entre si e no total da amostra, possibilitando reconhecer os anseios de cada segmento e comprovando a importância da ferramenta proposta.
Title in English
Methodology proposal for recognition of yearnings of the residential market in real estate: design pf a protocol for structuring in the São Paulo city.
Keywords in English
Real state
Segmentation market
Abstract in English
In this work the proposal is a methodology for recognition of yearnings of the residential market in real state. A protocol will be developed regarding to a research project for the formatting of a data base and the adjusted treatment of information. The research project goes from the development of a questionnaire following scientific directions, based on the recital theories and in the psychodynamics factors that influences the consumer. Resulting the formatting of a database with information about the interviewed profile and his yearnings for residential properties. It still approaches the necessary treatment of approaches that results in the looked recognition so that serves as an aid tool in the formatting of residential enterprises that use segmentation as insertion strategy. For validation of the protocol was realized an exploration character research applying the questionnaire of this work in 50 people interested in the purchase of residential enterprises. The sample is formed by costumers who look for properties in the regions south and southeastern of the city in two great real state ones of the regions. The gotten results in the research have formed a database; from these two segments had been chosen for earning analyses. i) grouped for cycle of familiar life: segment of bachelors, e ii) segment of: couples with children. The results where compared between it selves and with the total of the sample, making this way possible to recognize the yearnings of each segment and proving the importance of the proposed tool.
 
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Abibi.pdf (2.72 Mbytes)
Publishing Date
2010-05-17
 
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