• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Mémoire de Maîtrise
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.2005.tde-06062005-175127
Document
Auteur
Nom complet
Yoakim Petrola de Melo Junior
Adresse Mail
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Paulo, 2005
Directeur
Jury
Monetti, Eliane (Président)
Lima Junior, Joao da Rocha
Vargas, Heliana Comin
Titre en portugais
Identificação e hierarquização dos atributos da qualidade de shopping centers de mix temático com ênfase em produtos de alta comparação.
Mots-clés en portugais
atributo de qualidade
mix temático
percepção do consumidor
shopping center
Resumé en portugais
Shoppings centers são empreendimentos planejados e gerenciados para atender às necessidades e aos anseios dos consumidores. Assim, quanto mais próximos das expectativas do público alvo estiverem os produtos, os serviços e as facilidades oferecidas no empreendimento, maior será o número de consumidores atraídos para comprar nas lojas do shopping center. No entanto, a escassez de pesquisas sobre os shoppings centers de mix temático confere ao setor um ambiente de grande incerteza, carente de informações de qualidade. Este trabalho pretende suprir parte dessa lacuna ao discutir a percepção dos consumidores quanto à importância de atributos da qualidade utilizados para estruturar o sistema de ancoragem dos shoppings centers de mix temático com ênfase em produtos de alta comparação. O método de pesquisa envolve estudos exploratórios e estudos de caso na região metropolitana de São Paulo. As análises dos dados primários, coletados nas entrevistas semi-estruturadas e nas enquetes, confirmam alguns aspectos identificados na revisão bibliográfica e permitem reconhecer a hierarquia dos consumidores entrevistados, para os atributos pesquisados. Espera-se que este trabalho oriente os envolvidos no planejamento e na administração dos empreendimentos e incentive a continuidade de pesquisas no setor de shopping center devido, entre outros fatores, à dinâmica do mercado e ao volume de recursos necessários para a implantação de empreendimentos dessa natureza.
Titre en anglais
Recognition and hierarchy of the specialty shopping centers attributes, with tenant focused on high comparison goods.
Mots-clés en anglais
consumer perception
shopping attributes
shopping center
specialty shopping
Resumé en anglais
Theme shopping centers are facilities conceived and managed to meet customer’s needs and expectations. Theoretically, the closer facilities, goods and services are to customer’s needs and expectations, the more appealing and profitable will be the theme shopping center. However, the scarcity of reliable data about theme shopping centers attributes has brought a great uncertainty to their planning and operation process. The current research addresses the above limitation as it analyses customer’s perception regarding theme shopping centers attributes. In this context, the research method comprises semi-structured interviews and exploratory case studies in theme shopping centers located at Sao Paulo metropolitan area. The primary data was collated through semi-structured interviews with facility managers and questionnaires applied to customers. The data analysis confirms some basic assumptions acknowledged in the technical literature, and allows identifying the attributes data hierarchy for theme shopping centers according to customers’ perception. As a result, it is expected that this study may provide guidance for investors, planners and decision-makers during theme shopping centers planning and operation stage. Moreover, it may encourage future developments in this particular research field due to fast-paced changes in the marketplace and to the large capital investments involved in the delivery of these schemes.
 
AVERTISSEMENT - Regarde ce document est soumise à votre acceptation des conditions d'utilisation suivantes:
Ce document est uniquement à des fins privées pour la recherche et l'enseignement. Reproduction à des fins commerciales est interdite. Cette droits couvrent l'ensemble des données sur ce document ainsi que son contenu. Toute utilisation ou de copie de ce document, en totalité ou en partie, doit inclure le nom de l'auteur.
DissertYoakimDig.pdf (2.42 Mbytes)
Date de Publication
2005-06-10
 
AVERTISSEMENT: Apprenez ce que sont des œvres dérivées cliquant ici.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2024. Tous droits réservés.