• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Disertación de Maestría
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.2005.tde-06062005-175127
Documento
Autor
Nombre completo
Yoakim Petrola de Melo Junior
Dirección Electrónica
Instituto/Escuela/Facultad
Área de Conocimiento
Fecha de Defensa
Publicación
São Paulo, 2005
Director
Tribunal
Monetti, Eliane (Presidente)
Lima Junior, Joao da Rocha
Vargas, Heliana Comin
Título en portugués
Identificação e hierarquização dos atributos da qualidade de shopping centers de mix temático com ênfase em produtos de alta comparação.
Palabras clave en portugués
atributo de qualidade
mix temático
percepção do consumidor
shopping center
Resumen en portugués
Shoppings centers são empreendimentos planejados e gerenciados para atender às necessidades e aos anseios dos consumidores. Assim, quanto mais próximos das expectativas do público alvo estiverem os produtos, os serviços e as facilidades oferecidas no empreendimento, maior será o número de consumidores atraídos para comprar nas lojas do shopping center. No entanto, a escassez de pesquisas sobre os shoppings centers de mix temático confere ao setor um ambiente de grande incerteza, carente de informações de qualidade. Este trabalho pretende suprir parte dessa lacuna ao discutir a percepção dos consumidores quanto à importância de atributos da qualidade utilizados para estruturar o sistema de ancoragem dos shoppings centers de mix temático com ênfase em produtos de alta comparação. O método de pesquisa envolve estudos exploratórios e estudos de caso na região metropolitana de São Paulo. As análises dos dados primários, coletados nas entrevistas semi-estruturadas e nas enquetes, confirmam alguns aspectos identificados na revisão bibliográfica e permitem reconhecer a hierarquia dos consumidores entrevistados, para os atributos pesquisados. Espera-se que este trabalho oriente os envolvidos no planejamento e na administração dos empreendimentos e incentive a continuidade de pesquisas no setor de shopping center devido, entre outros fatores, à dinâmica do mercado e ao volume de recursos necessários para a implantação de empreendimentos dessa natureza.
Título en inglés
Recognition and hierarchy of the specialty shopping centers attributes, with tenant focused on high comparison goods.
Palabras clave en inglés
consumer perception
shopping attributes
shopping center
specialty shopping
Resumen en inglés
Theme shopping centers are facilities conceived and managed to meet customer’s needs and expectations. Theoretically, the closer facilities, goods and services are to customer’s needs and expectations, the more appealing and profitable will be the theme shopping center. However, the scarcity of reliable data about theme shopping centers attributes has brought a great uncertainty to their planning and operation process. The current research addresses the above limitation as it analyses customer’s perception regarding theme shopping centers attributes. In this context, the research method comprises semi-structured interviews and exploratory case studies in theme shopping centers located at Sao Paulo metropolitan area. The primary data was collated through semi-structured interviews with facility managers and questionnaires applied to customers. The data analysis confirms some basic assumptions acknowledged in the technical literature, and allows identifying the attributes data hierarchy for theme shopping centers according to customers’ perception. As a result, it is expected that this study may provide guidance for investors, planners and decision-makers during theme shopping centers planning and operation stage. Moreover, it may encourage future developments in this particular research field due to fast-paced changes in the marketplace and to the large capital investments involved in the delivery of these schemes.
 
ADVERTENCIA - La consulta de este documento queda condicionada a la aceptación de las siguientes condiciones de uso:
Este documento es únicamente para usos privados enmarcados en actividades de investigación y docencia. No se autoriza su reproducción con finalidades de lucro. Esta reserva de derechos afecta tanto los datos del documento como a sus contenidos. En la utilización o cita de partes del documento es obligado indicar el nombre de la persona autora.
DissertYoakimDig.pdf (2.42 Mbytes)
Fecha de Publicación
2005-06-10
 
ADVERTENCIA: Aprenda que son los trabajos derivados haciendo clic aquí.
Todos los derechos de la tesis/disertación pertenecen a los autores
CeTI-SC/STI
Biblioteca Digital de Tesis y Disertaciones de la USP. Copyright © 2001-2024. Todos los derechos reservados.