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Doctoral Thesis
DOI
https://doi.org/10.11606/T.3.2006.tde-22042007-212920
Document
Author
Full name
Cassiano Lobo Pires
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2006
Supervisor
Committee
Cardoso, José Roberto (President)
Alberto, Luís Fernando Costa
Pomilio, José Antenor
Prieto Schmidt, Hernán
Silva, José Augusto Pereira da
Title in Portuguese
Simulação do sistema de tração elétrica metro-ferroviária.
Keywords in Portuguese
Tração elétrica
Abstract in Portuguese
A proposta do presente trabalho é a simulação do sistema de tração elétrica metroferroviária alimentada em corrente contínua. Para isto, o trabalho é iniciado com uma caracterização das instalações móveis e fixas do sistema de tração elétrica. Sobre as instalações móveis, o trabalho dedica um capítulo sobre a dinâmica do movimento e outro sobre os acionamento alimentados em corrente contínua. Sobre as instalações fixas, um capítulo trata dos elementos e configurações da rede de alimentação além de trazer cálculos simples da queda de tensão. Outro capítulo é dedicado exclusivamente ao circuito de retorno e aterramento. Após esta caracterização, o trabalho traz, baseado nos capítulos anteriores, um capítulo sobre a modelagem e a simulação das instalações fixas e móveis. Por fim, um estudo de caso é feito para ilustrar o que foi apresentado.
Title in English
Railway and subway electric traction system simulation.
Keywords in English
Electric railway traction
Abstract in English
The proposition of this work is the simulation of DC-fed railway and subway systems. To achieve this proposition, this work starts with the characterization of rolling stock and fixed installations. For rolling stock characterization, this work presents one chapter about train dynamics and other chapter about DC-fed traction drives. For fixed installations characterization, this work presents one chapter about fixed installation components, its configuration and also shows some simple voltage drop calculations. The following chapter describes the traction ground system. After these characterizations, the next chapter deals with modeling and simulation of the entire system. To illustrate this work a case study is presented.
 
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TeseCassiano.pdf (4.61 Mbytes)
Publishing Date
2007-04-23
 
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