• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.2011.tde-29112010-153615
Document
Author
Full name
Hindenburgo Elvas Gonçalves de Sá
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2010
Supervisor
Committee
Spina, Edison (President)
Cugnasca, Carlos Eduardo
Kobayashi, Guiou
Title in Portuguese
Um método baseado em inteligência computacional para a geração automática de casos de teste de caixa preta.
Keywords in Portuguese
Aprendizado computacional
Engenharia de software (análise; testes)
Fuzzy (inteligência artificial)
Abstract in Portuguese
Este trabalho de dissertação apresenta um método baseado em técnicas de inteligência computacional, como aprendizado de conjunto de regras, redes neurais artificiais e lógica fuzzy, para propor o desenvolvimento de ferramentas capazes de gerar e classificar casos de testes de caixa preta com as finalidades de auxiliar na atividade de preparação de testes, na detecção de defeitos em características ou funcionalidades e na diminuição do tempo de detecção de correção do software visando, com isto, atingir uma cobertura de testes qualitativamente superior ao processo criação manual. A obtenção de novos casos de testes e a classificação dos casos de testes gerados utilizam técnicas de aprendizado de um conjunto de regras, utilizando algoritmos de cobertura seqüencial, e de uma máquina de inferência fuzzy. A definição dos métodos, tanto para gerar como para classificar os casos de testes, foram fundamentados em experimentos visando comparar as similaridades entre os métodos fuzzy, redes neurais artificiais e aprendizado de conjunto de regras. Por fim, procurou-se desenvolver uma ferramenta à titulo de prova de conceitos objetivando aplicar os métodos que obtiveram melhores resultados nas experimentações. Os critérios adotados para definir os métodos foram às métricas de complexidade ciclomática e total de linhas de código (LOC).
Title in English
A method based on computational intelligence for automatic Black Box test cases generation.
Keywords in English
Computational learning
Fuzzy (artificial intelligence)
Software engineering (analysis; tests)
Abstract in English
This dissertation work presents a method based on computational intelligence techniques, such as learning set of rules, artificial neural networks and fuzzy logic, proposed the development of tools that generate test cases and sort of black box with the purposes of assisting activity in the preparation of tests for detection of defects in features or functionality and decreasing the detection time correction software aimed, with this, reach a qualitatively higher test coverage to the manual creation process. The acquisition of new test cases and classification of test cases generated using techniques Learning learning a whole set of Regrasregras using sequential covering algorithms, and a fuzzy inference machine. The definition of methods, both to generate and to classify the test cases were substantiated in experiments aimed at comparing the similarities between the fuzzy methods, neural networks and learning of the rule set. Finally, we sought to develop a tool for evidence of concepts aiming to apply the methods which obtained better results in trials. The criteria adopted to define the methods were metrics cyclomatic complexity and total lines of code (LOC).
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2011-01-14
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.