• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.2017.tde-27092017-084328
Document
Author
Full name
Marcelo Tetsuhiro Sadaike
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2017
Supervisor
Committee
Simplicio Junior, Marcos Antonio (President)
Nakamura, Ricardo
Silva, Flavio Soares Correa da
Title in Portuguese
Melhoria do tempo de resposta para execução de jogos em um sistema em Cloud Gaming com implementação de camadas e predição de movimento.
Keywords in Portuguese
Computação em nuvem
Frameworks
Jogos de computador
Abstract in Portuguese
Com o crescimento da indústria dos jogos eletrônicos, surgem novos mercados e tecnologias. Os jogos eletrônicos da última geração exigem cada vez mais processamento e placas de vídeo mais poderosas. Uma solução que vem ganhando cada vez mais destaque é o Cloud Gaming, no qual o jogador realiza um comando e a informação é enviada e processada remotamente em uma nuvem, localizada na Internet, e que retorna com as imagens como uma sequência de vídeo para o jogador. Para melhorar a qualidade de experiência (QoE) é proposto um modelo que diminui o tempo de resposta entre o jogador e a nuvem, através de um arcabouço chamado Cloud Manager que utiliza a técnica de implementação de camadas, na camada do plano de fundo e predição de movimentos, utilizando uma matriz de predição, na camada do personagem. Para validar os resultados é utilizado um jogo de ação com ponto de vista onipresente dentro do sistema de Cloud Gaming Uniquitous.
Title in English
Improvement of the response time to execute games in a cloud games system with layers caching and movement prediction.
Keywords in English
Cloud computing
Gaming
Layer caching
Movement prediction
Prediction matrix
Preprocessing
Abstract in English
With the growing video games industry, new markets and technologies are emerging. Electronic games of the new generation are increasingly requiring more processing and powerful video cards. The solution that is gaining more prominence is Cloud Gaming, which the player performs a command, the information is sent and processed remotely on a cloud, then the images return as a video stream back to the player using the Internet. To improve the Quality of Experience (QoE), it is proposed a model that reduces the response time between the player command and the stream of the resulting game scenes through a framework called Cloud Manager that use layer caching techniques, in the background, and future state prediction using a prediction matrix, in the character layer. To validate the results, a action game with god-view as point of view is used in a Cloud Gaming system called Uniquitous.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2017-09-28
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.