• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Mémoire de Maîtrise
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.2010.tde-21102010-162728
Document
Auteur
Nom complet
William Roberto Malvezzi
Adresse Mail
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Paulo, 2010
Directeur
Jury
Bressan, Graça (Président)
Andrade, Marco Túlio Carvalho de
Zaina, Luciana Aparecida Martinez
Titre en portugais
Uma ferramenta baseada em teoria Fuzzy para o acompanhamento de alunos aplicado ao modelo de educação presencial mediado por tecnologia.
Mots-clés en portugais
Aprendizagem
Avaliação
Presencial mediado
Teoria Fuzzy
Resumé en portugais
Neste trabalho se desenvolveu uma ferramenta que auxilia na obtenção de um acompanhamento e avaliação do aprendizado dos alunos de cursos do sistema presencial mediado oferecidos pela Universidade do Estado do Amazonas (UEA), permitindo aos docentes dos cursos tomar as decisões metodológicas pedagógicas necessárias visando o bom desempenho e o aproveitamento positivo do aluno na disciplina. A ferramenta possibilita a obtenção de médias fuzificadas durante as três semanas de aula, uma a cada semana. A teoria Fuzzy foi o modelo adotado devido a vaguidade das informações advindas do ambiente de aprendizagem. Os dados coletados possuem duas fontes distintas, uma se origina no juízo de valor atribuído às atividades realizadas no ambiente virtual de aprendizagem denominado TADS (Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) Virtual, a outra fonte são as avaliações escritas realizadas ao final de cada semana pelos estudantes matriculados no curso.
Titre en anglais
A tool based on Fuzzy theory for learning evaluation in classroom mediated by tecnology model.
Mots-clés en anglais
Assessment
Attendance-mediated
Fuzzy theory
Learning
Resumé en anglais
This study has developed a solution that assists in obtaining a monitoring and evaluation of student learning in courses of the face mediated system offered by the University of the State of Amazonas (UEA), allowing both teachers and the coordination of educational courses can to make pedagogical methodology decisions aiming at the good performance of the teacher in discipline and a positive use of students. Fuzzy theory was the model adopted due to vagueness of the information from the learning environment. The collected data have two distinct sources, one originates in the value of judgments assigned to the activities performed in the virtual learning environment called TADS (Technology Assessment and Systems Development) Virtual, and the other source is the written evaluation performed at the end of each week by students enrolled in the course.
 
AVERTISSEMENT - Regarde ce document est soumise à votre acceptation des conditions d'utilisation suivantes:
Ce document est uniquement à des fins privées pour la recherche et l'enseignement. Reproduction à des fins commerciales est interdite. Cette droits couvrent l'ensemble des données sur ce document ainsi que son contenu. Toute utilisation ou de copie de ce document, en totalité ou en partie, doit inclure le nom de l'auteur.
Date de Publication
2010-12-16
 
AVERTISSEMENT: Le matériau se réfère à des documents provenant de cette thèse ou mémoire. Le contenu de ces documents est la responsabilité de l'auteur de la thèse ou mémoire.
  • MALVEZZI, WILLIAM R., NELES S., KATIA C., and Bressan, Graca. Classroom mediated by technology model: A new proposal for education to remote regions of the Amazon [doi:10.1109/FIE.2011.6142788]. In 2011 Frontiers in Education Conference (FIE), Rapid City, 2011. 2011 Frontiers in Education Conference (FIE). : IEEE, 2011.
  • NELES, KATIA, MALVEZZI, WILLIAM, and Bressan, Graca. Dealing with uncertainties in the monitoring of patients through sensors networks [doi:10.1109/PAHCE.2012.6233439]. In 2012 Pan American Health Care Exchanges (PAHCE 2012), Miami. 2012 Pan American Health Care Exchanges. : IEEE, 2012.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2024. Tous droits réservés.