• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Disertación de Maestría
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.2010.tde-21102010-162728
Documento
Autor
Nombre completo
William Roberto Malvezzi
Dirección Electrónica
Instituto/Escuela/Facultad
Área de Conocimiento
Fecha de Defensa
Publicación
São Paulo, 2010
Director
Tribunal
Bressan, Graça (Presidente)
Andrade, Marco Túlio Carvalho de
Zaina, Luciana Aparecida Martinez
Título en portugués
Uma ferramenta baseada em teoria Fuzzy para o acompanhamento de alunos aplicado ao modelo de educação presencial mediado por tecnologia.
Palabras clave en portugués
Aprendizagem
Avaliação
Presencial mediado
Teoria Fuzzy
Resumen en portugués
Neste trabalho se desenvolveu uma ferramenta que auxilia na obtenção de um acompanhamento e avaliação do aprendizado dos alunos de cursos do sistema presencial mediado oferecidos pela Universidade do Estado do Amazonas (UEA), permitindo aos docentes dos cursos tomar as decisões metodológicas pedagógicas necessárias visando o bom desempenho e o aproveitamento positivo do aluno na disciplina. A ferramenta possibilita a obtenção de médias fuzificadas durante as três semanas de aula, uma a cada semana. A teoria Fuzzy foi o modelo adotado devido a vaguidade das informações advindas do ambiente de aprendizagem. Os dados coletados possuem duas fontes distintas, uma se origina no juízo de valor atribuído às atividades realizadas no ambiente virtual de aprendizagem denominado TADS (Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) Virtual, a outra fonte são as avaliações escritas realizadas ao final de cada semana pelos estudantes matriculados no curso.
Título en inglés
A tool based on Fuzzy theory for learning evaluation in classroom mediated by tecnology model.
Palabras clave en inglés
Assessment
Attendance-mediated
Fuzzy theory
Learning
Resumen en inglés
This study has developed a solution that assists in obtaining a monitoring and evaluation of student learning in courses of the face mediated system offered by the University of the State of Amazonas (UEA), allowing both teachers and the coordination of educational courses can to make pedagogical methodology decisions aiming at the good performance of the teacher in discipline and a positive use of students. Fuzzy theory was the model adopted due to vagueness of the information from the learning environment. The collected data have two distinct sources, one originates in the value of judgments assigned to the activities performed in the virtual learning environment called TADS (Technology Assessment and Systems Development) Virtual, and the other source is the written evaluation performed at the end of each week by students enrolled in the course.
 
ADVERTENCIA - La consulta de este documento queda condicionada a la aceptación de las siguientes condiciones de uso:
Este documento es únicamente para usos privados enmarcados en actividades de investigación y docencia. No se autoriza su reproducción con finalidades de lucro. Esta reserva de derechos afecta tanto los datos del documento como a sus contenidos. En la utilización o cita de partes del documento es obligado indicar el nombre de la persona autora.
Fecha de Publicación
2010-12-16
 
ADVERTENCIA: El material descrito abajo se refiere a los trabajos derivados de esta tesis o disertación. El contenido de estos documentos es responsabilidad del autor de la tesis o disertación.
  • MALVEZZI, WILLIAM R., NELES S., KATIA C., and Bressan, Graca. Classroom mediated by technology model: A new proposal for education to remote regions of the Amazon [doi:10.1109/FIE.2011.6142788]. In 2011 Frontiers in Education Conference (FIE), Rapid City, 2011. 2011 Frontiers in Education Conference (FIE). : IEEE, 2011.
  • NELES, KATIA, MALVEZZI, WILLIAM, and Bressan, Graca. Dealing with uncertainties in the monitoring of patients through sensors networks [doi:10.1109/PAHCE.2012.6233439]. In 2012 Pan American Health Care Exchanges (PAHCE 2012), Miami. 2012 Pan American Health Care Exchanges. : IEEE, 2012.
Todos los derechos de la tesis/disertación pertenecen a los autores
CeTI-SC/STI
Biblioteca Digital de Tesis y Disertaciones de la USP. Copyright © 2001-2024. Todos los derechos reservados.