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Doctoral Thesis
DOI
https://doi.org/10.11606/T.3.2017.tde-10102017-080226
Document
Author
Full name
João Batista Camargo Júnior
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 1996
Supervisor
Committee
Souza, Benicio Jose de (President)
Borges, Wagner de Souza
José Neto, João
Melnikoff, Selma Shin Shimizu
Oliveira Neto, José Messias de
Title in Portuguese
Estudo da segurança em sistemas de controle metro-ferroviários.
Keywords in Portuguese
Sistemas de controle (Segurança)
Abstract in Portuguese
Este trabalho apresenta uma contribuição para a avaliação da segurança de sistemas críticos, especialmente os de controle metro-ferroviários, através de uma nova metodologia com enfoque primordial para a questão da completeza das suas especificações. Esta metodologia tem como base de aplicação o modelo de transição de estados, sendo seus critérios de verificação denotados através de expressões WFF acrescidas de funções típicas ao modelo utilizado. Este método de avaliação é aplicado a um controle metro-ferroviário típico, obtendo-se resultados promissores como ferramenta de análise de segurança de sistemas críticos.
Title in English
Sem título em inglês
Keywords in English
Safety systems controls
Abstract in English
This works presents a contribution to the evaluation of safety critical systems especially the metro-railways controls, through a new methodology with primordial focus in the completeness of their specifications. This methodology uses a state transition model to specify an application, with is verifications criteria denoted through WFF expressions added by typical functions of the used model. This method of evaluation is applied to a typical metro-railway control, showing promising results as an safety analysis tool for critical systems.
 
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Publishing Date
2017-10-10
 
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