• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Doctoral Thesis
DOI
https://doi.org/10.11606/T.3.2012.tde-27032015-152127
Document
Author
Full name
Claudio Luis Cruz de Oliveira
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2012
Supervisor
Committee
Laurindo, Fernando José Barbin (President)
Csillag, João Mário
Pessoa, Marcelo Schneck de Paula
Rossi, George Bedinelli
Yanaze, Mitsuru Higuchi
Title in Portuguese
Criação de valor estratégico através de digital analytics
Keywords in Portuguese
Digital Analytics
E-business
Estratégia
Internet
Web Analytics
Abstract in Portuguese
A Internet mudou a competição entre as empresas, alterou produtos, cadeias de valor e até mesmo os mercados. Sua democratização aumentou o poder dos consumidores; esta mudança pode ser uma ameaça para as corporações. No entanto, o conhecimento emergente derivado de Digital Analtics gerou uma série de benefícios como a personalização de serviços, o impulso à inovação e a promoção de um diálogo com o consumidor em tempo real. O conceito de Digital Analytics inclui o monitoramento, a coleta, a análise e a elaboração de relatórios de dados digitais com a finalidade de entendimento e otimização da performance dos negócios. Esse estudo objetiva entender como as empresas brasileiras implementam Digital Analytics para atingir seus objetivos de negócios e, por consequência, suportar uma vantagem competitiva. Uma survey exploratória e múltiplos estudos de caso compõem a pesquisa de campo dessa tese.
Title in English
STRATEGIC VALUE CREATION THROUGH DIGITAL ANALYTICS
Keywords in English
Digital Analytics
E-business
Internet
Strategy
Web Analytics
Abstract in English
Internet has changed the competition, shifting products, supply-chains and even markets. Its democratization gives more weight to the consumers; this change could be considered a threat to corporations. Although, the emergent knowledge derived from Digital Analytics brings a lot of benefits: delivering personalized services, fostering innovation and promoting the dialogue with the consumer in a real time basis. The concept of Digital Analytics includes the measurement, collection, analysis and reporting of digital data for the purposes of understanding and optimizing business performance. This paper aims to understand why and how the companies implement Digital Analytics in order to achieve business goals and thus support the competitive advantage. An exploratory survey and multiple case studies compound the methodological approach of this paper.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Tesev45PosBanca.pdf (3.77 Mbytes)
Publishing Date
2015-04-13
 
WARNING: The material described below relates to works resulting from this thesis or dissertation. The contents of these works are the author's responsibility.
  • OLIVEIRA, Cláudio Luiz Cruz de, et al. Cadeia de valor do Pré-sal: criando valor através da Internet. Prisma.com, 2010, vol. 13, p. 1-25.
  • OLIVEIRA, Cláudio Luiz Cruz de, et al. INTERNET COMO FONTE DE VANTAGEM COMPETITIVA: UM CASO NA INDÚSTRIA PORTUÁRIA. Produção (São Paulo), 2008, vol. 18, p. 423-440.
  • OLIVEIRA, Cláudio Luiz Cruz de, LAURINDO, F. J. B., e SHIMIZU, Tamio. ANÁLISE COMPARATIVA DO E-COMMERCE EM PAÍSES EMERGENTES E DESENVOLVIDOS. Espacios (Caracas), 2012, vol. 33, p. 12-22.
  • ALVARENGA, K. J., OLIVEIRA, Cláudio Luiz Cruz de, and LAURINDO, F. J. B. Creating Value Using Mobile Technology In Brazil: A case study in a Brazilian airline company. In ICE-B 2009 - International Conference on e-Business, Milão, 2009. Proceedings of ICE-B 2009 - International Conference on e-Business.Lisboa : INSTICC, 2009.
  • KISSIMOTO, KUMIKO OSHIO, MORAES, Renato de Oliveira, e LAURINDO, FERNANDO JOSÉ BARBIN. THE IMPORTANCE OF THE LEARNING CYCLE IN THE PROCESS OF OPEN INNOVATION IN A MULTINATIONAL COMPANY [doi:10.5748/9788599693094-10CONTECSI/PS-353]. In 10th CONTECSI International Conference on Information Systems and Technology Management, Sao Paulo, 2013. Proceedings of 10th CONTECSI International Conference on Information Systems and Technology Management.Sao Paulo : TECSI, 2013.
  • OLIVEIRA, Cláudio Luiz Cruz de, et al. Criação de valor através da Internet na cadeia do Pré-Sal. In CONTECSI 2010, São Paulo, 2010. Anais do CONTECSI 2010.São Paulo : TECSI - FEA - USP, 2010.
  • OLIVEIRA, Cláudio Luiz Cruz de, and LAURINDO, F. J. B. A framework of Web Analytics Deploying the Emergent Knowledge of Customers to Leverage Competitive Advantage. In: International Conference on e-Business [doi:10.5220/0003526801250130]. In ICE-B 2011 - International Conference on e-business, Sevilha, 2011. Proceedings of the International Conference on e-business 2011., 2011.
  • OLIVEIRA, Cláudio Luiz Cruz de, and LAURINDO, F. J. B. CREATING STRATEGIC VALUE THROUGH DIGITAL ANALYTICS. In ICPR-AR 2012 (International Conference of Production Research America´s 2012), Santiago, 2012. Proceedings of ICPR-AR 2012.Santiago : USACH, 2012. Available from: http://icpr2012.usach.cl/.
  • OLIVEIRA, Macir Bernardo de, e LAURINDO, F. J. B. O USO DA TI NO SETOR DA SAÚDE E O AUMENTO DA EXIGÊNCIA DA DEMANDA. In CONTECSI 2011 - 8o. Contecsi - Congresso Internacional de Gestão da Tecnologia e Sistemas de Informação, São Paulo, 2011. Proceedigns of 8th Contecsi.São Paulo : Tecsi- FEA - USP, 2011.
  • OLIVEIRA, Macir Bernardo de, e LAURINDO, F. J. B. REDE DE VALOR NA SAÚDE E O USO DA TI: DIFERENTES SOLUÇÕES QUE CONCORREM ENTRE SI E/OU QUE SE COMPLEMENTAM. In CONTECSI 2011 - 8o. Contecsi - Congresso Internacional de Gestão da Tecnologia e Sistemas de Informação, São Paulo, 2011. Proceedings of 8th CONTECSI.São Paulo : Tecsi- FEA - USP, 2011.
  • OLIVEIRA, Macir Bernardo de, e LAURINDO, F. J. B. TECNOLOGIA DA INFORMAÇÃO E RACIONALIZAÇÃO NAS OPERAÇÕES EM UMA REDE DE VALOR NO SETOR DA SAÚDE. In ENEGEP 2012 - XXXII Encontro Nacional de Engenharia de Produção, Bento Gonçalves, 2012. Anais do ENEGEP 2012.Rio de Janeiro : ABEPRO, 2012.
  • OLIVEIRA, Macir Bernardo de, e LAURINDO, F. J. B. THE USE OF INFORMATION TECHNOLOGY (IT) AND COMPETITIVE ADVANTAGE OF FIRMS IN A VALUE NETWORK IN THE HEALTHCARE INDUSTRY. In CONTECSI 2012 - 9 International Conference on Information Systems and Technology Management, São Paulo SP, 2012. Proceedings of CONTECSI 2012.São Paulo : TECSI, 2012.
  • MORAES, Renato de Oliveira, et al. Estratégia e Inovação em empresas de TI. In Vanderli Fava de Oliveira, Vagner Cavenaghi, e Francisco Soares Másculo. Tópicos Emergentes e Desafios Metodológicos em Engenharia de Produção:Casos, Experiências e Proposições - Volume III. Organizador. Rio de Janeiro : ABEPRO, 2010{Volume}, p. 293-338.http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3136/tde-27032015-152127/
  • OLIVEIRA, Vanderlí Fava de, et al. Tópicos Emergentes e Desafios Metodológicos em Engenharia de Produção: casos, experiências e proposições. Organizador. Rio de Janeiro : ABEPRO- Associação Brasileira de Engenharia de Produção, 2008{Volume}.{Serie}
  • VIEIRA, J. G. V., et al. Colaboração na Supply Chain. In Vanderli Fava de Oliveira, Vagner Cavenaghi, Francisco Soares Másculo. Tópicos Emergentes e Desafios Metodológicos em Engenharia de Produção: Casos, Experiências e Proposições. Organizador. Rio de Janeiro : ABEPRO, 2011{Volume}. cap. 4, p. 15-88.http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/3/3136/tde-27032015-152127/
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.