• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Mémoire de Maîtrise
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.2005.tde-09022015-145100
Document
Auteur
Nom complet
Claudio Luis Cruz de Oliveira
Adresse Mail
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Paulo, 2005
Directeur
Jury
Laurindo, Fernando José Barbin (Président)
Carvalho, Marly Monteiro de
Csillag, João Mário
Titre en portugais
Estratégia e a internet: estudos de casos em empresas brasileiras"
Mots-clés en portugais
criação de valor
e-business
Estratégia
Internet
Resumé en portugais
Empresas de todo o mundo enfrentam um difícil desafio para planejar e implementar uma estratégia inovadora num mundo de negócios complexo e globalizado. A Internet abriu uma série de oportunidades para desenvolver um novo posicionamento estratégico, mas também aumentou as ameaças na forma de novos competidores, além de tornar mais fácil a cópia de soluções baseadas numa tecnologia de plataforma aberta. No Brasil, a Internet pode trazer novas possibilidades para as empresas bem como pode impulsionar a inserção da economia brasileira no mercado global. O objetivo desta pesquisa é verificar: (a) a possibilidade de desenvolver uma posição estratégica inovadora baseada em diferenciação no Brasil; (b) o papel relevante da Internet para gerar vantagem competitiva integrando a cadeia de valor no Brasil; e (c) se as questões a e b forem verdadeiras, a Internet está gerando uma posição estratégica única para as empresas brasileiras analisadas nos estudos de caso.
Titre en anglais
Strategy and the Internet: Brazilian case studies
Mots-clés en anglais
e-business
Internet
Strategy
value creation
Resumé en anglais
Companies all over the world face a difficulty challenge to design and implement an innovative strategy in a globalised and complex business environment. The Internet has opened a lot of new opportunities to deploy a new strategic position, but also increased the constraints to the form of new competitors, besides making easier to copy the solutions based on an open platform technology. In Brazil, the Internet can bring new possibilities for companies and also can potentially help the national economy to foster its insertion in the global market. The aim of this research is to verify: (a) the possibility of deploying a strategic positioning based on differentiation in Brazil, (b) the relevant role of Internet to generate a competitive advantage by integrating the value system in Brazil, (c) if the issues a and b were truth, the Internet is generating an unique strategic positioning for Brazilian companies, analysed on a case study.
 
AVERTISSEMENT - Regarde ce document est soumise à votre acceptation des conditions d'utilisation suivantes:
Ce document est uniquement à des fins privées pour la recherche et l'enseignement. Reproduction à des fins commerciales est interdite. Cette droits couvrent l'ensemble des données sur ce document ainsi que son contenu. Toute utilisation ou de copie de ce document, en totalité ou en partie, doit inclure le nom de l'auteur.
Ficha_Catal_Diss.jpg (1.60 Mbytes)
Date de Publication
2015-03-02
 
AVERTISSEMENT: Apprenez ce que sont des œvres dérivées cliquant ici.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2024. Tous droits réservés.