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Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.2007.tde-31032008-155813
Document
Author
Full name
Roberto Candido
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2007
Supervisor
Committee
Silva, José Reinaldo (President)
Carvalho, Hélio Gomes de
Martins, Marcelo Ramos
Title in Portuguese
Escritório de gerenciamento de projetos (PMO) como estratégia de customização de soluções na indústria eletroeletrônica.
Keywords in Portuguese
Administração de projetos
Abstract in Portuguese
Este trabalho tem como objetivo apresentar um Modelo de Escritório de Gerenciamento de Projetos, que viabilize o atendimento diferenciado a clientes. Tendo em vista a expansão e a globalização do mercado associada à crescente competitividade das empresas buscando atender os clientes, cada vez mais exigentes na qualidade dos produtos somados a seus interesses individualizados, surgiu a necessidade de adequar a produção para a personalização do consumidor. Essa modelagem foi estruturada a partir de um Estudo de Caso mediante uma pesquisa exploratória e buscou como fonte de referência a Bematech Soluções em Automação Comercial, empresa de grande porte do segmente eletroeletrônico, que se apresentou apropriada para o estudo face ao seu estágio de crescimento e à intenção de ampliar sua presença no mercado. Atualmente suas atividades comerciais estão voltadas para o atendimento de pequenas e médias empresas varejistas, mediante uma rede de revendas distribuídas regionalmente. Este procedimento, que é eficiente para o segmento, é um limitador para a ampliação de mercado desejado pela empresa. Em planejamentos realizados pela empresa definiu-se ampliar o espectro de clientes, buscando atender os grandes varejos com o oferecimento de soluções customizadas, a partir de uma linha produzida em massa. Esta pesquisa, portanto, apresenta como estruturar uma nova Unidade de Negócios fundamentada nos conhecimentos sobre um Escritório de Gerenciamento de Projetos, como elemento de proporcionar a Customização de Soluções para atendimento exclusivo a cada cliente.
Title in English
Office management of project (PMO) how strategy for customization for solutions in electric and electronic.
Keywords in English
Mass customization
Modeling business-oriented
Office of management of projects
Abstract in English
This work has objective a Model Project Management Office that makes possible the differential attendance to customers. In view of the expansion and globalization of the market, associated to the competitive of the companies seeking to attend the customers, more and more demanding at the qualities of products added to their individualized interests, came up the necessity to fit the production for the consumers personalization. This modeling was structured from a Case Study by an exploratory research and attempted source the Bematech Solution in Commercial Automation, enterprise of great importance at the hardware segments, that presented itself proper for study, according to its period of growth and the purpose to extend its presence in the market. Today, its commercial activities are turned toward the attendance of small and average retail companies, through a net of resale distribution regionally. This procedure, that is efficient for the segment, limits the magnifying of the market required by the company. In planning carried out by the company, it was defined the specter of consumers, trying to attend the great retails with the proposing of customized solutions, from a mass producing line of products. This research, therefore, presents how to frame a new Business Unit based on the knowledge on an office of Project Management Office (PMO), as element to provide the Customization of Solutions for each customers exclusive attendance.
 
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dissertacao.pdf (803.91 Kbytes)
Publishing Date
2009-10-28
 
WARNING: The material described below relates to works resulting from this thesis or dissertation. The contents of these works are the author's responsibility.
  • CANDIDO, R., e SILVA, J. R. ESTRATÉGIA DO OCEANO AZUL COMO FORMA DE DAR SUPORTE A APLICAÇÃO DA TECNOLOGIA RFID NO RASTREAMENTO BOVINO. In XXIX ENCONTRO NACIONAL DE ENGENHARIA DE PRODUÇÃO, Salvador, 2009. anais do XXIX ENCONTRO NACIONAL DE ENGENHARIA DE PRODUÇÃO., 2009.
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