• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Doctoral Thesis
DOI
https://doi.org/10.11606/T.27.2009.tde-21102010-102606
Document
Author
Full name
Christiane Paula Godinho Santarelli
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2009
Supervisor
Committee
Souza, Sandra Maria Ribeiro de (President)
Barreto Filho, Eneus Trindade
Carrascoza, João Luís Anzanello
Cunha, Kathia Castilho
Hoff, Tania Marcia Cezar
Title in Portuguese
Processos de análise da imagem gráfica: um estudo comparativo da publicidade de moda
Keywords in Portuguese
Análise semiótica
Comunicação impressa
Greimas
Moda
Publicidade
Abstract in Portuguese
Processos de análise da imagem gráfica: um estudo comparativo da publicidade de moda. Esta pesquisa que tem como principal objetivo analisar comparativamente anúncios publicitários impressos de moda1 nacionais e internacionais com a intenção de entender seu processo persuasivo, os recursos de sedução e de manipulação. Para atingir este objetivo, resgataremos algumas das principais propostas de análise da imagem na publicidade impressa e contribuiremos com uma sugestão para um novo modelo que segue a trajetória da percepção da imagem à ação esperada do leitor modelo incluindo considerações sobre a campanha em que o anúncio examinado está inserido e o seu contexto. Para demonstrar o modelo de análise proposto analisaremos três anúncios de marcas de artigos de vestuários ligadas ao segmento do jeanswear.
Title in English
Processos de análise da imagem gráfica: um estudo comparativo da publicidade de moda
Keywords in English
advertising
communications in print
fashion
Greimas
semiotic analysis
Abstract in English
Graphic image analysis processes: a comparative study of fashion advertising. The main objective of this survey is to undertake comparative analyses of domestic and international fashion2 ads aiming to understand both their persuasive processes and their seduction and manipulation resources. To achieve this objective, we will rescue a few of the main image analysis proposals in advertising in print and contribute with a suggestion for a new model that ranges from image perception to the readers expected course action, including considerations on the campaign in which the ad under analysis is inserted and its context. To demonstrate the proposed study model, we will analyze three jeanswear article ads.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
260794.pdf (12.80 Mbytes)
Publishing Date
2010-11-09
 
WARNING: The material described below relates to works resulting from this thesis or dissertation. The contents of these works are the author's responsibility.
  • SOUZA, Sandra, e SANTARELLI, Christiane Paula Godinho. Publicidade Visual: uma proposta de percurso analítico da imagem persuasiva. Galáxia (PUCSP) [online], 2006, vol. 12, p. 83-100. Dispon?vel em: http://www.pucsp.br/pos/cos/galixa.
  • SOUZA, Sandra, e SANTARELLI, Cristiane P. G. Contribuições para uma história da análise da imagem no anúncio publicitário. Intercom (São Paulo. Impresso), 2008, vol. 31, p. 133-156.
  • SOUZA, S. M. R., e SANTARELLI, Cristiane P. G. Análise da Imagem Publicitária: revisão de alguns modelos. In INTERCOM 2006 - XXIX Congresso Brasileiro de Ciências da Comunicação, São Paulo, 2006. Anais do XXIX Congresso Brasileiro de Ciências da Comunicação - Estado e Comunicação.São Paulo : INTERCOM, 2006. Dispon?vel em: http://www.intercom.org.br.
  • SOUZA, Sandra, e SANTARELLI, Christiane Paula Godinho. Um percurso de análise da publicidade: da percepção à ação. In XXX Congresso Brasileiro de Ciências da Comunicação, Santos, 2007. Anais do Congresso da INTERCOM.São Paulo : INTERCOM, 2007.
  • SOUZA, S. M. R., e SANTARELLI, Cristiane P. G. Lançamento do Sabão em Pó Assim: uma análise semiótica no modelo Greimasiano Fórum Nacional em Defesa da Qualidade do Ensino de Comunicação. In Fórum Nacional em Defesa da Qualidade do Ensino da Comunicação, São Paulo, 2006. Programação ENDECOM 2006.São Paulo : INTERCOM, 2006. Dispon?vel em: http://reposcom.portcom;intercom.org.br/handle/1904/19276.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.