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Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.27.2012.tde-16052013-170203
Document
Author
Full name
Alhen Rubens Silveira Damasceno
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2012
Supervisor
Committee
Sant'Anna, Maria Clotilde Perez Rodrigues Bairon (President)
Barreto Filho, Eneus Trindade
Palandi Júnior, José
Title in Portuguese
Do fazer signo à publicidade: como as marcas ressignificam seus atributos nas mensagens publicitárias para uma nova produção de sentido
Keywords in Portuguese
marca
persuasão
publicidade
ressignificação
semiótica
Abstract in Portuguese
Este trabalho visa estudar a mudança sígnica que se opera nas marcas para uma nova produção de sentido. Tal mudança é observada no decorrer do histórico dos anúncios publicitários de mídia impressa que contemplem uma mudança no modo de divulgar a marca e seus atributos para o público. Como é feita a transição de um conceito para o outro, quais são os signos simbólicos que estão por trás da mensagem. Qual o novo apelo gerado na ressignificação marcária? Essas questões aliada a teoria semiótica (peirceana e greimasiana) nos permitirão alcançar o objetivo desse trabalho que é de entender a ressignificação das marcas e a geração de uma nova produção de sentido para persuadir o público-alvo.
Keywords in English
advertising
brand
persuasion
resignification
semiotics
Abstract in English
This work aims to study the semiotic change which takes place in the tags for a new production of meaning. Such a change is observed throughout the history of print media advertisements that include a change in the way of disseminating the brand and its attributes to the public. How is the transition from one concept to another, which are symbolic signs behind the message. What the new call generated in reframing mark? These issues combined with semiotics (Greimas and Peirce) allow us to achieve the objective of this work is to understand the reinterpretation of the brands and the creation of a new production order to persuade the target audience.
 
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AlhenDamasceno.pdf (4.59 Mbytes)
Publishing Date
2013-05-21
 
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