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Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.27.2006.tde-04082009-213739
Document
Author
Full name
Carmen Maria Pulga
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2006
Supervisor
Committee
Costa, Maria Cristina Castilho (President)
Sousa, Mauro Wilton de
Trindade, Liana Maria Salvia
Title in Portuguese
Interface - igreja e mídia: uma experiência de comunicação religiosa na web
Keywords in Portuguese
Comunicação em rede
Igreja
Interatividade
Internet
Mídia
Abstract in Portuguese
O presente trabalho estuda as relações entre a Igreja Católica e o advento dos meios de comunicação de massa. Aborda o lento processo de aproximação dessa instituição em relação à sociedade midiática e mapeia o desenvolvimento da sociedade em rede e das mídias digitais. Focaliza a passagem do poder hegemônico no exercício da comunicação, da Igreja para as Tecnologias de Informação e Comunicação (TICs), levando em conta os desafios que apresentam à comunicação religiosa. Desenvolvendo uma pesquisa-ação, conforme proposta por Thiollent, procura descobrir desafios e potencialidades da comunicação interativa e virtual, através da rede de computadores, na afirmação da fé cristã e na evocação de valores espirituais.
Title in English
Interface - igreja e mídia: uma experiência de comunicação religiosa na web
Keywords in English
Church
Interactive action
Internet
Media
Net communication on the network
Abstract in English
This present essay studies the relations between the Catholic Church and the institution of the mass media. It deals whit the slow process of approach from this institution in relation to the media society and it charts media. It focus the transfer of hegemonic power in the exercise of communication, from the Church to the Technologies of Information and Communication (TICs), taking into account the challenges they present to the religious communication. By developing a research-action according to what Thiollent proposes, it tries to find challenges and potentialities of interactive and virtual communication through the computer net, in the Christian faith affirmation and the evocation of spiritual values.
 
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3787056.pdf (8.13 Mbytes)
Publishing Date
2009-09-03
 
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