• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Doctoral Thesis
DOI
10.11606/T.18.2009.tde-26052009-170127
Document
Author
Full name
Anderson Manzoli
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Carlos, 2009
Supervisor
Committee
Schaal, Ricardo Ernesto (President)
Fonseca Junior, Edvaldo Simões da
Françoso, Maria Teresa
Santos, Antonio Moreira dos
Souza, Marcelo Pereira de
Title in Portuguese
Análise das emissões veiculares em trajetos urbanos curtos com localização por GPS
Keywords in Portuguese
Emissão de CO e HC
Localização por GPS
Motor frio
Trajetos curtos
Abstract in Portuguese
Estuda-se o problema da emissão de gases por veículos automotores movidos a gasolina em trajetos curtos ercorridos em cidades pequenas e médias. Nessa situação, o tipo de percurso que ocorre com mais frequência é curto, o que significa circulação de veículos com os motores ainda frios. Sabe-se que esta circunstância constitui a condição menos favorável no que se refere à emissão de gases poluentes. Tecnologias recentes, como GPS e analisadores de gases portáteis, foram usados para se obterem dados fundamentais para o trabalho, como velocidade, tempo, coordenada espacial, aceleração, mensuração da emissão dos poluentes pelo escapamento do veículo e temperatura do motor. Os testes foram feitos com o motor frio e quente para que fosse possível descrever o comportamento da emissão dos gases nas duas condições. Determinou-se experimentalmente a emissão de CO e HC em diversas condições e construiu-se um banco de dados sobre como esses parâmetros interferem na geração desses gases nos percursos estabelecidos, fornecendo uma previsão mais realista. Os resultados pretendem conscientizar os administradores públicos acerca da necessidade de se mensurar a real emissão de poluentes em qualquer cidade, pois o número reduzido de automóveis não significa diretamente a inexistência de problemas com a poluição. Especialmente no caso das cidades pequenas e médias, esse resultado pode subsidiar uma política preventiva, para que não se alcancem os níveis catastróficos que hoje são encontrados nas grandes cidades.
Title in English
Vehicle emission analysis in urban short distances with GPS localization
Keywords in English
CO and HC emission
Cold engine
GPS localization
Short distances
Abstract in English
This work studies the problem of gas emission by automotive petrol moved vehicles in short distances travelled in small and medium towns. In this situation, most distances are short. It means that vehicle circulates commonly with still cold engine, what is known to be the least favorable condition concerned to pollutant gas emission. Recent technologies like GPS and portable gas analyzers were used to obtain fundamental data, like speed, time, spacial coordinate, acceleration, pollutant emission by vehicle leakage and engine temperature. The tests were made with cold and hot engine, so that it would be possible to describe the gas emission behavior in both conditions. CO and HC emission were determined experimentally in several conditions and a data base was built after how these parameters interfere in the gas emission in the established routes, providing a more realistic view. These data can help public administrators to think about the need to measure the real pollutants emission in any town, because the reduced number of automobiles isn't directly related to the inexistence of pollution problems. Specially related to short and medium towns, this result may supply preventive politics, so that the catastrophic levels found in big cities nowadays won't be held.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Manzoli.pdf (16.40 Mbytes)
Publishing Date
2009-06-02
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
Centro de Informática de São Carlos
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2019. All rights reserved.