• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Mémoire de Maîtrise
DOI
https://doi.org/10.11606/D.18.2017.tde-08022017-111426
Document
Auteur
Nom complet
Tânia Aparecida Nadaleto
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Carlos, 2003
Directeur
Jury
Santos, Fernando César Almada (Président)
Alves Filho, Alceu Gomes
Guerrini, Fábio Müller
Titre en portugais
Estratégias de produção e prioridades competitivas: estudo de caso em empresas do pólo calçadista de Jaú - SP
Mots-clés en portugais
Competitividade
Custo
Desempenho das entregas
Estratégia competitiva
Estratégia de produção
Flexibilidade
Prioridades competitivas
Qualidade
Resumé en portugais
O objetivo deste trabalho é investigar as estratégias de produção e prioridades competitivas de 6 empresas do pólo calçadista de Jaú-SP, no âmbito do mercado doméstico e internacional, e verificar como as várias áreas da produção participam como apoiadoras destas estratégias. O desenvolvimento desta pesquisa envolve um estudo de caso em seis empresas do pólo calçadista de Jaú-SP, verificando quais as estratégias utilizadas por elas e como se diferenciam dos concorrentes através do estabelecimento de estratégias genéricas, estratégias de produção e respectivas prioridades competitivas, como custo (menor custo da produção), a qualidade (sob a ótica da satisfação do cliente), o desempenho das entregas (busca por menores prazos) e flexibilidade (principalmente no que tange ao mix de produtos e volume de produção) e a sobreposição destas.
Titre en anglais
Manufacturing strategies and competitive priorities: case studies in companies of the footwear industry of Jaú-SP
Mots-clés en anglais
Competitive priorities
Competitive strategy
Competitiveness
Cost
Delivery performance
Flexibility
Manufacturing strategy
Quality
Resumé en anglais
This work aims at investigating the manufacturing strategies and its competitive priorities in six companies of the footwear industry of Jaú-SP. This study not only involves the diagnosis of the domestic and international market, but also discusses how the various aspects of production management support these strategies. The development of this research also includes the analysis of how these companies differentiated themselves from their competitors in terms of the establishment of generic strategies, manufacturing strategies and their respective competitive priorities, such as cost (lower cost of production), quality (under the optics of customer's satisfaction), delivery performance (search for shorter deadlines) and flexibility (mainly the product mix and production volume), as well as their possible overlay.
 
AVERTISSEMENT - Regarde ce document est soumise à votre acceptation des conditions d'utilisation suivantes:
Ce document est uniquement à des fins privées pour la recherche et l'enseignement. Reproduction à des fins commerciales est interdite. Cette droits couvrent l'ensemble des données sur ce document ainsi que son contenu. Toute utilisation ou de copie de ce document, en totalité ou en partie, doit inclure le nom de l'auteur.
Date de Publication
2017-02-08
 
AVERTISSEMENT: Apprenez ce que sont des œvres dérivées cliquant ici.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2024. Tous droits réservés.