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Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.12.2016.tde-24032016-111357
Document
Author
Full name
Raphael Guinâncio Bruce
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2015
Supervisor
Committee
Lima, Rafael Coutinho Costa (President)
Campante, Filipe Robin
Nakaguma, Marcos Yamada
Title in English
Compulsory voting and TV news consumption: evidence from Brazil
Keywords in English
Compulsory voting
Information
Media
Regression discontinuity design
Abstract in English
Do people acquire more information when they are obligated to participate in elections? This dissertation presents empirical evidence on the effects of compulsory voting laws on the consumption of TV news. In Brazil, the law determines that every literate citizen over the age of eighteen and under seventy at the day of the election is subject to a number of penalties if they don't attend the ballots. This provides a natural experiment which allows us to identify the causal effect of being under a compulsory voting regime on information acquisition. Using national survey data on the consumption of media we find that, for those who have been exposed to the law for the first time, compulsory voting has a significant and substantial positive impact on the probability of an individual to watch Brazil's main newscast, Rede Globo's Jornal Nacional. No impact is found, though, for citizens who transition from the voluntary to the compulsory voting regime when they reach the age of seventy.
Title in Portuguese
Voto obrigatório e consumo de informação no Brasil
Keywords in Portuguese
Informação
Mídia
Regressão em descontinuidade
Voto obrigatório
Abstract in Portuguese
Pessoas que são obrigadas a votar procuram fazer isso de maneira informada? Essa dissertação procura saber se a lei de voto obrigatório brasileira induz eleitores a consumirem mais informação via noticiários televisivos. Mais especificamente, procuramos saber se o consumo de informações via o noticiário Jornal Nacional, transmitido pela Rede Globo, aumenta em decorrência da exposição à lei. No Brasil, todo cidadão alfabetizado com idade maior que dezoito e menor que setenta anos está sujeito a uma série de punições caso se abstenha sem justificativa nas eleições. Isso gera um experimento natural que nos permite utilizar a técnica de regressão descontínua para recuperar o efeito causal dessa lei sobre o consumo de informação por parte dos eleitores. Encontramos um aumento de 10,4% na probabilidade do eleitor jovem assistir o programa Jornal Nacional que pode ser atribuído especificamente ao fato desse cidadão ser obrigado a votar. Nenhum efeito é encontrado para cidadãos que deixam de ser obrigados aos setenta anos de idade
 
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OriginalRaphael.pdf (949.52 Kbytes)
Publishing Date
2016-03-31
 
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